Most duší

Most duší - Victoria Schwab

Treba ešte Vicky Schwab predstavovať? Osobne si myslím, že už ani nie. Ak ste sa s ňou ešte nestretli, tak tu je o nej pár knižných info. Jej prvá preložená knižka do slovenčiny bola práve prvá časť série o Cassidy Blakovej (Mesto duchov, recenzia TU). Za ňou nasledovalo druhé pokračovanie s názvom Tunel z kostí (recenzia TU) a potom neskutočne dobrý Neviditeľný život Addie LaRueovej (rezenzia TU). Tretia časť o Cassidy vyšla tento rok a najnovšie na pultoch kníhkupectiev nájdeme aj novinku Gallant.

Posledná časť o duchoch nás zavedie spoločne s Cassidy a Jacobom do New Orleans. V tomto meste to doslova žije duchmi. Nielenže z každého miesta cítiť mágiu a Oponu, ale na každom kroku narážame na rôzne duchárske seansy a našu Cassidy do toho všetkého prenasleduje emisár - posol smrti. 

Cassidy, Jacoba a Laru som si počas posledných dvoch kníh obľúbila. Ani v tejto to nebolo inak :D. Táto trojica presne vie ako pritiahnuť problémy, no vždy sa pustia s veľkým odhodlaním do ich riešenia. V tomto prípade musia poraziť samotnú smrť a to rozhodne nebude ľahké.

Musím povedať, že pri tejto často som sa už neskutočne začínala obávať ako to celé skončí. Predsa len zahrávať sa so smrťou nie je sranda v žiadnom prípade a tu musia naši traja hrdinovia podstúpiť ešte väčšie nebezpečenstvo ako v predchádzajúcich častiach.

Most duší sa mi páčil najviac z celej tejto série o duchoch. Hlavne kvôli celkovej atmosfére New Orleans, ale aj kvôli tomu, že z príbehu bolo skutočne cítiť praskať starú mágiu a to mám v knihách rada.

Autorka toho postavám nadelila skutočne mnoho, no zároveň im aj dala silu a chuť bojovať nielen za život, ale aj za nevšedné priateľstvo. Mnoho situácií vás donúti zamyslieť sa nad skutočne dôležitými vecami a nielen nad malichernosťami. 

Cassidy sa učí rozlišovať a voliť medzi tým dôležitým a menej dôležitým. Samozrejme, že jej do toho vbehne niekoľko ovplyvňujúcich faktorov a je len na nej ako to celé zvládne ustáť. Niektoré rozhodnutia nie sú vôbec jednoduché a k ich vykonaniu treba aj istú dávku odvahy.

Celá táto séria o Cassidy a jej živote s duchmi a za Oponou, mi dala zaujímavý pohľad na ľudí, ktorí v našom svete možno skutočne majú dar komunikovať s duchmi. 

Most duší bol pre mňa perfektným zakončením tejto série o Cassidy a jej nevšednom dare. Za mňa najlepšia časť série a ja s pokojom v duši môžem dať 10 z 10.

Ďakujem Booklabu, že som si knižku mohla prečítať ^͜^. 

Komentáre