Kniha Ohňa: Relikvia Immuto

Kniha Ohňa: Relikvia Immuto – Anna Em

Príbeh Knihy Ohňa pokračuje. Musím povedať, že som sa na druhú časť tešila a dosť ma prekvapila. Aj po vizuálnej stránke aj textom. Čo sa týka vzhľadu knihy, trocha ma prekvapilo použitie iného druhu papiera ako pri prvej časti. Tiež som čakala, že obálky budú graficky jednotnejšie, nakoľko ide o sériu a zvyčajne sa na seba obálky aspoň trochu v niečom podobajú. Aspoň čo som si všimla pri iných sériách.

Už po prečítaní prvých strán som si všimla, že autorkin písaný prejav sa oproti prvej knihe zmenil, dozrel k lepšiemu. Teším sa čo prinesú ďalšie časti tejto série pre autorkin rast ˄͜˄.

Dej je tento raz viac nabitý akciou, neustále sa niečo deje a mnohokrát ma niektoré situácie donútili premýšľať prečo to je tak a nie inak. Každá z postáv prechádza svojimi osobnými starosťami, ktoré vo veľkej miere formujú ich novú podobu.

Ako už prezrádza podtitul knihy, nosnou témou je práve relikvia Immuto a pátranie po nej. Lili kvôli tomu posúva svoje hranice, a teda klobúk dole, ja by som sa nedokázala tak potápať. Rovnako po relikvii pátrajú aj Tútori, ku ktorým sa pripojil nový spojenec v podobe Sandry, ktorej úloha je však trochu iná ako čakala. Páčilo sa mi, že bolo viac priestoru pre pohľady do sveta Tútorov. Vďaka tomu mi niektoré veci začali dávať väčší zmysel.

Napätie medzi drakmi a Tútormi neustále stúpa, vzájomné boje sa vyostrujú a dochádza k situáciám, ktoré veľa vysvetľujú a zároveň aj ukrývajú ďalšie tajomstvá.

Autorka však nezabudla ani na to pekné a ponúka pohľad na lásku. Súrodeneckú, kamarátsku, ale aj tú mileneckú. Musím povedať, že práve tú poslednú je niekedy skutočne ťažké napísať tak, aby vyznela milo, príjemné a nie priam vulgárne. Toto bola asi trochu moja jediná obava, keď som začala čítať romantickú scénu medzi Lili a Tristanom. Potešilo ma, ako to bolo napísané. Pekne, vášnivo a jemne vzrušujúco. Treba poznamenať, že autorka sa s tým nebabrala a nepreťahovala takúto scénu cez niekoľko strán, ako som sa s tým stretla pri inej fantasy knihe. Osobne oceňujem, že takýchto romantických pasáži nebolo viac a dej sa sústredil hlavne na relikviu, draky a Tútorov.

Knižka sa mi čítala príjemne a ako som už spomínala na začiatku, bola som celkom prekvapená. Keď tak nad tým premýšľam, asi by som mala prehodnotiť svoje hodnotenie prvej časti, nakoľko teraz môžem porovnávať. Knihe dávam 8,5 bodu z 10 a teším sa na pokračovanie ˄͜˄.

Ďakujem vydavateľstvu ArtFloyd za zaslanie knižky.

Komentáre