Felix až navěky (recenzia)

Felix až navěky - Kacen Callender

Kacen Callender je pôvodne z Amerických Panenských ostrovov a písal pod menom Kheryn Callender, avšak teraz vystupuje pod menom Kacen. S novým menom debutoval práve s knižkou Felix až navěky a zaujímavosťou je, že je rovnako ako Felix tmavej pleti, queer a trans.

Musím povedať, že knižky s touto tematikou úplne nevyhľadávam, no keď sa mi dostanú pod ruku, rada si ich prečítam. Pri Felixovi som netušila čo ma čaká, respektíve som čakala príbeh o vyrovnaní sa so sebou samým a do toho nejakú príjemnú romantiku. A ono to tam aj bolo, súce trochu inak ako som si to predstavovala, ale bolo to tam.

Felix Love túži nájsť lásku a konečne sa zamilovať. Nesie si so sebou však niečo s čím nie je tak úplne ani sám vyrovnaný. Okrem toho trochu viazne jeho komunikácia s otcom a vznikajú z toho isté náročné a vypäté situácie a je úplne jasné, že ani jeden z nich to nezvláda.

Hlavný hrdina sa v tejto knižke snaží nájsť samého seba, a tak ako každý človek, aj on skúša, potkýna sa, padá a opäť vstáva. Takmer hneď na začiatku niekto anonymne vystúpi proti Felixovi a zverejní po škole fotky jeho predchádzajúceho ja. V ňom to vyvolá vlnu emócii a na vlastnú päsť sa pokúša vypátrať kto za tým je.

Páčil sa mi vzťah, ktorý mali Felix a Ezra medzi sebou. Bolo vidno ako im na sebe navzájom záleží a tiež aj to, že jeden z nich nevidí to najdôležitejšie. Pre mňa bolo rozhodne dôležité to ako sa podporujú a svoje kamarátstvo sa snažia udržať. Na druhú stranu boli medzi nimi aj hmatateľne veľké rozdiely. Rodinné, materiálne či finančné. A paradoxne tieto odlišnosti ich dokázali spojiť. Aspoň mne to tak prišlo.

Určite skvelé bolo prostredie umeleckej školy, kde bolo pre postavy dosť priestoru na rozvíjanie sa. Takisto autor vykreslil pocity, tvorivosť, starosti, stres a odvahu pri rozhodovaní sa o vysokej škole a tvorbe portfólia na prihlášku.

Čo mňa osobne trochu zamrzelo a málinko mi to vadilo, bol fakt, že pomaly každá postava patrila do LGBTQ+ komunity. Nehovorím, že to je zlé, práve naopak, takéto postavy by v knihách rozhodne mali byť. Na druhú stranu mi to však prišlo už príliš prehnané, akoby tým chcel autor zabezpečiť odkaz, že tu takáto komunita je a že by sa o nej malo hovoriť. Môj pocit.

Rozhodne je ale skvelé, že sa autor pustil do tém, ktoré sa možno až tak často neriešia a mnohokrát to nie sú ani jednoduché témy. Hlavne sa mi páčilo to o sebapoznaní a naučení mať sa rád. Samozrejme LGBTQ komunita a tiež ľudia, ktorí sa necítia dobre vo svojom tele a chcú to zmeniť, sú témy, ktoré by sa mali rozhodne diskutovať viac.

Felix až navěky ponúka veľa možností ako si utvoriť názor na iné témy. Hlavne na tie, ktoré sú ešte na mnohých miestach tabu. Hoci som čakala od knihy niečo iné, celkom ma prekvapila. Príjemné čítanie, miestami mi prišlo trochu pritiahnuté za vlasy, ale v pubertálnom veku bolo pochopiteľné :D Dávam 7 z 10.

Ďakujem za možnosť zúčastniť sa štafety u @_.cla_ry._ 

Komentáre