Neviditeľný život Addie LaRueovej

Neviditeľný život Addie LaRueovej - V. E. Schwab

Pri tejto knižke mu úplne došli slová. Nielen na konci, ale aj počas čítania. Vôbec som nevedela do čoho idem, naokolo však boli samé nadšené ohlasy. Očakávania boli teda vysoké a rozhodne aj boli splnené ^͜^.

Veľmi ma zaujímalo prečo sa kniha volá tak ako sa volá (anotáciu som klasicky nečítala :D). Musím povedať, že niečo takéto som skutočne nečakala. Celý príbeh bol neskutočne krásne napísaný a tá hra so slovami bola úžasná.

Addie je zaujímavá postava a sledovať jej cestu bolo úplne wow. Jej príbeh začína skutočne svižne a prelína sa minulosť so súčasnosťou. Zo zakríknutej sa stala cieľavedomá, drzá a túžiaca po živote. Aj napriek tomu, že ju nikto nevidí a nik si ju ani nepamätá, mení sa a vyvíja. Chladná, vypočítava, milujúca, tvrdohlavá a miestami naivná. Opísať Addie je zložité, treba ju prečítať a potom ju človek pochopí.

Príbeh Addie je doslova zaujímavý a gurmánsky zážitok. Jej dohoda s Temným, ako ho nazýva, je z jej strany podľa mňa čistá hlúposť. Na druhej strane však chápem, že chcela uniknúť. Cena za únik však bola privysoká. Zmieranie sa s neviditeľnosťou je dlhé a časovo náročné. Addie ten pocit prázdnoty zasiahne a neustále zasahuje aj po tristo rokoch čo sa učila žiť so svojou kliatbou. Zrazu sa však zjaví Henry, ktorý si ju pamätá. Neviem prečo, no Henry mi pripomínal Henryho z knižky Slová v hlbinách. Obaja mi prišli tak trochu ako ťuťkovia, ale na druhú stranu milí ťuťkovia ^͜^.

Ich spoločne strávené chvíle sú skutočne milé. Avšak obaja pred sebou skrývajú niektoré veci, a tieto tajomstvá sa postupom času dostávajú na povrch. Zistenie o tom ako to skutočne s nimi vyzerá ich zmenia, začnú sa inak pozerať nielen na seba, no zmení to aj ich vzťah a pozeranie na čas.

Aby toho nebolo málo, celým príbehom sa prepletá aj Temný a trojuholník je viac ako jasný. Musím povedať, že v tomto príbehu som trojuholník nečakala, takže ma to trochu dosť prekvapilo.

Asi najviac ma bavilo počas čítania hádať čo sa stane ďalej, prečo sa to stane a aký bude mať príbeh koniec. V texte boli samozrejme jemné náznaky, no aj napriek tomu sa dalo uvažovať niekoľko možných scenárov :D. Niektoré veci sa mi podarilo uhádnuť a niektoré ma kvalitne šokovali. 

Myslím, že túto knihu by si mal každý prečítať. Je jednoducho nádherná kniha a v človeku zanechá skutočne veľa. Mne po jej dočítaní došli slová a mala som problém aj pri písaní tejto recenzie.

Viem však, že Addie si zaobstarám a opäť si ju prečítam, aby som mohla nájsť ďalšie krásy. Knižke dávam plný počet bodov a idem ju ďalej predýchať.

Ďakujem Kika @mdnight.reads za možnosť zúčastniť sa štafety ^͜^.

Komentáre