Zrodil sa autor: Karin Horváthová

Karin Horváthová si čitateľov svojich príbehov získala už na platforme Wattpadu. Jej knižná prvotina Prekliate menom láska získala slušné hodnotenia medzi čitateľmi. Čo na seba autorka prezradila sa dozviete v rozhovore :).

 

Začínala si na wattpade ako jedna z mnohých. Ako si sa dopracovala do bodu v ktorom si teraz?

Začala som písať v roku 2018 a odvtedy prakticky píšem bez nejakých väčších prestávok. Mám pravidelný režim, snažím sa každý týždeň napísať aspoň päť kapitol a hneď po skončení príbehu sa púšťam do nového. Podľa mňa je najdôležitejšie mať pri písaní nejaký svoj harmonogram, keď je múza, treba to využiť.


Na wattpade máš niekoľko príbehov. Ktorý z nich je tvoj najobľúbenejší? Dočká sa aj ten knižného vydania?

Zo všetkých diel, ktoré som na Wattpade zverejnila, má každý v mojom srdci svoje špeciálne miesto. Úplne prvý bude navždy jedinčný, pretože predstavuje môj začiatok, odrazový mostík do sveta písania a zároveň je takým porovnávacím prostriedkom pre štýl písania, akým píšem teraz. Autor sa zlepšuje každým dielom, pre mňa je pekné vidieť tie rozdiely a akoby posun vpred, no vždy sa na všetkom dajú nájsť nedostatky. A čo sa týka knižného vydania, pár diel som odtiaľ odpublikovala, práve s tými sa chcem pokúšať o to, aby vyšli aj knižne.


Prispievaš na wattpad aj naďalej alebo sa sústredíš výlučne na vydanie kníh?

Nie, na Wattpad už neplánujem v budúcnosti nič zverejniť. Keďže mám dosť príbehov už napísaných, posielam ich do vydavateľstiev a pravdupovediac, je to momentálne moja priorita.


Prečo práve láskoholici? Mala si aj ty podobnú skúsenosť ako Táňa alebo Viktor? Či si skôr ako Pati?

Prišlo to tak spontánne, ak by som sa mala k niekomu prirovnať, tak potom určite k Táni, no dajme tomu, že mám niečo aj s Pati. No postavy sú vymyslené, nezakladajú sa na žiadnej skutočnej predlohe a ja, našťastie, som nezažila podobnú skúsenosť, ako moje dve hlavné postavy. Pri písaní tohto príbehu som sa snažila poukázať na to, že láska má i svoju odvrátenú stránku, preto koniec koncov vznikli aj samotní láskoholici.


Máš aj ty svojho Pána Polepetka?

Áno, dokonca štyroch. Ja som mačkárka, toto nás azdaže s Táňou spája najväčšmi.


Aký najvtipnejší a najbizarnejší zážitok máš so svojimi postavami?

Nuž, všetky moje postavy sa v mojej hlave zrodia nečakane, keď sa ani vlastne nesnažím tvoriť. Ihneď si k nim priradím meno, vlastnosti, živo ich vidím vo svojej hlave pri určitých situáciách. Avšak napríklad jedna scéna práve z Prekliatia, konkrétne pani mávajúca s bakuľkou, bola autentická skúsenosť a prišlo mi vtipné použiť ju aj v knihe. Ale asi nejaké zvlášť bizarnosti mi momentálne nenapadajú.

Ďakujem pekne za rozhovor :)

 

 

Ďakujem Karin za rozhovor a moju recenziu nájdete TU.

Komentáre