Hady sú všade okolo nás...

Hadí zámok - Lina Franková

Hadí zámok vyšiel ešte minulý rok a ja som sa riadne tešila, pretože som zhruba vedela okolo čoho sa bude točiť dej. Moje nadšenie malinkato spľaslo keď som knižku dočítala. Úprimne, čakala som trochu viac neogotiky. Avšak príbehu to veľmi neubralo.

Príbeh má viac hlavných postáv a dej je teda rozprávaný rodinou Abrámovcov a Barevansonom. Autorka si pre čitateľa pripravila pestrú zmes pocitov, myšlienok a správania, ktoré zaujme, istým spôsobom dokážete niektoré postavy až nenávidieť. Mňa zo začiatku trochu miatlo striedanie pohľadov, ale neskôr to už bolo lepšie  a všetko sa akosi vďaka rôznym uhlom pohľadov pekne dopĺňalo.

Príjemným oživením pri čítaní je rozhodne pestrosť nášho krásneho jazyka. Autorka Lina sa s tým skutočne vyhrala a myslím, že práve toto je jedna z vecí, ktoré príbehu dali čaro. Tiež musím podotknúť, že som tento raz našla menej chýb v úprave textu ako v jej predchádzajúcej knihe :D.


Z postáv ma zaujala najmladšia Mary, ktorá sa tak trochu dosť odlišovala od ostatných členov rodiny. Práve táto jej odlišnosť mi zaimponovala a bavilo ma čítať o jej myšlienkových pochodoch, sledovať ako vzniká jej umenie. Zaujímavý je aj jej spôsob vyrovnávania sa so zlými snami. Ak by som bola nemala možnosť nahliadnuť do jej hlavy, určite by na mňa pôsobila neskutočne vyrovnane. Asi najviac ma však prekvapila jej pôsobivá zbierka porcelánových bábik.

Ruben je rozhodne jednou z najtemnejších postáv príbehu. Jeho správanie a bolesti spolu súvisia a vytvárajú z neho jemne desivú postavu. Tomuto dojmu dopomáha aj obrovský vlkodav Tizian, ktorý ho sprevádza na každom kroku.

Okrem toho však každá z postáv niečo skrýva a zámok plný hadov v nich prebúdza niečo, čo možno nečakali. Rozhodne si pri čítaní užijete niekoľko skutočných prekvapení. Mňa samú niektoré zvraty prekvapili, ale nebudem prezrádzať :D.

Knižka sa čítala príjemne, no čosi mi tam chýbalo. Neviem presne povedať čo, ale niečo to proste bolo. Poznáte ten pocit? Po dočítaní sa mi príbeh zdal pekne uzavretý a aj napriek udalostiam skončil celkovo šťastne :). Preto som zvedavá aké bude pokračovanie série.

Čo sa týka môjho hodnotenia, knižke dávam 7,5 boda z 10. Hady stále nepatria medzi moje top zvieratá :D. 

Pri tejto recenzii mám pre Vás aj jedno prekvapenie, ktoré sa postupne stane súčasťou mojich recenzii. V spolupráci s Joan Číta sme pripravili kúsok načítanej ukážky z Hadieho zámku. Užite si to :).



Komentáre

  1. Ďakujem za úprimnú recenziu... a pred videom - klobúk dole!!! Vybrali ste moju obľúbenú kapitolu a hlavne, že ste si dali tú námahu vytvoriť nahrávku o.O!!! Ešte raz ďakujem!!!

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára