Zrodil sa autor: Michaela Brnková

Michaela Brnková sa do povedomia slovenských čitateľov zapísala svojim debutom s názvom Konflikt, ktorý si získal mnoho čitateľov. Slovenská autorka si touto prvotinou splnila svoj sen a z jednej knihy bude nakoniec séria.

 

Príbeh v tvojej knižke sa odohráva v prostredí mafie. Rozmýšľala si niekedy, že by si ho zasadila do iného prostredia? Prípadne je niečo čo by si zmenila v knihe úplne?

Už keď som sa do písania Nerovho príbehu púšťala, v hlave som jeho dej vytvárala s tou myšlienkou, že to bude mafián. Ak by som nemala pred napísaním knihy stanovený cieľ, ktorý si sama určím, nebavilo by ma to. V tomto prípade bola výzvou mafia a ja som s výsledkom spokojná. Nič by som nemenila.

 

Vydavateľstvo nedávno ohlásilo, že okrem Konfliktu budú aj ďalšie časti série Nekompromisní. S kým sa v knihe stretneme? Bude kniha nadväzovať na prvý diel série?

Áno, dohodli sme sa na sérii a veľmi sa z toho teším. Pôjde o voľné pokračovanie. Miesto i hlavné postavy budú iné, no humor a vplyvný i nekompromisný muž zostane. Môžem prezradiť, že dej sa bude odohrávať v Anglicku.

 

Okrem série Nekompromisní chystáš aj ďalší príbeh. Iba desať dní, ktorý sa bude odohrávať na Slovensku je na spadnutie. Čo ťa viedlo zasadiť príbeh tento raz do domáceho prostredia?

Ako som spomínala, bola to opäť moja osobná výzva skúsiť napísať príbeh zasadený do slovenského prostredia, so skutočnou slovenskou tematikou, nehrajúcou sa na nič „zahraničné“. Bude to čisté dedinské prostredie a v ňom muž, žijúci v silnom spojení s prírodou a jej darmi, ktorý si nesie kríž z minulosti.

 

Akú najvtipnejšia a najbizarnejšiu príhodu si zažila pri písaní so svojimi postavami? Čo ťa dokáže pri písaní nahnevať?

Keď píšem jednotlivé pohľady, vžívam sa do postáv. Ak píšem Nerov pohľad, som v tej chvíli ním. Vnímam jeho očami, cítim jeho pokožkou, no môžem povedať, že dlho som v jeho koži nedokázala vydržať. Veľmi ma rozčuľoval. Teraz sa na tom smejem, ale vtedy som mala chuť ho občas vyplieskať a tak, keď som sa zasa presunula k Lise, všetko som sa mu to snažila vrátiť. To je pre mňa tá najlepšia zábava. A čo sa týka „najčudnejšej“ príhody, sú to skôr otázky, ktoré som po vydaní dostávala – či som žila s mafiánom, či opisujem udalosti podľa svojho života... doteraz sa na tom bavím. Nie, všetko je iba fikcia. Môj muž riadne platí dane.

 

Kde sa vidíš so svojim písaním o, povedzme, päť rokov? Bude už napríklad dokončená séria Nekompromisní?

Verím, že áno. Neviem si totiž predstaviť byť na pomyselnom jednom mieste dlho. Príde nový nápad, nová výzva a ja sa zasa posuniem o kus ďalej.

 

Je nejaká otázka, ktorú si vždy túžila zodpovedať a nikdy ti ju nik nepoložil?

Možno... čo by som chcela v písaní dosiahnuť... Čo je môj cieľ? Pravdou je, že písanie som od začiatku vnímala ako formu oddychu a záľubu. Aj keď ma čísla predajnosti nesmierne tešia, nie sú pre mňa to najdôležitejšie. Som vďačná za to, že ľudia milujú príbeh Nera a Lisy. Ak by som to robila len pre zisk alebo túžbu po ocenení, nenapíšem nič. Mojím cieľom je dávať ženám možnosť vnoriť sa do iného sveta a prežívať každý jeden okamih s takou intenzitou, aby mali pocit, že sú ony hlavnou postavou.

Umožniť vám dokonalý zážitok je môj cieľ a sen zároveň.

 

Ďakujem krásne za rozhovor a prajem veľa úspechov v ďalšom písaní ^͜^. Moju recenziu nájdete TU.

Komentáre