Zrodil sa autor: Barbora Astor

Pred mesiacom vstúpila na knižný trh svojim románom Tak trochu môj. Meno Barbora Astor vám isto nebude neznáme aspoň z počutia. Ak vám toto meno uniklo, poďme si autorku predstaviť :).

 

Kto je Barbora Astor? Predpokladám, že sa jedná o pseudonym. Prečo si si zvolila práve takýto?

Už keď som písala sprievodný list k rukopisu do vydavateľstva, uviedla som v ňom, že ak sa rozhodnú ho vydať, rada by som knihu vydala pod pseudonymom. Samozrejme, musela som ho mať vymyslený a to bol menší problém, pretože som ho potrebovala rýchlo a tiež s ním byť nejako stotožnená. Ponechala som si teda aspoň svoje skutočné meno a priezvisko bola skôr taká náhoda. Pomohol trošku internet a napokon som nešla v písmenkách abecedy vôbec ďaleko, dokonca mi to celkom pasuje k menu a celkom to spolu pekne ladí.


Taká klasická otázka, ako si sa dostala k písaniu?

S písaním som začala prakticky od okamihu, ako som sa to naučila, ešte na ZŠ. Prvý príbeh som napísala v druhej triede, doteraz ho mám odložený. Neskôr prišiel školský časopis, kde mi vychádzal príbeh na pokračovanie. Na strednej bolo menej času, čiže tam som mala pauzu a skôr som čítala. Píšem v podstate neustále, v hlave sa mi premávajú rôzne nápady. Aspoň si ich vždy zapíšem a možno raz použijem aj v nejakom ďalšom príbehu.


Asi každý autor má svoj spisovateľský kútik. Kde píšeš ty a čo ti pri písaní nesmie chýbať?

V tomto som asi úplne obyčajná :) mám svoj písací stôl pri okne, z ktorého pri písaní pozerám, najmä keď rozmýšľam ako ďalej a či to alebo to bude vhodné. Zvyknem si uvariť kávu alebo čaj, záleží, kedy píšem. A púšťam si hudobný podmaz, najčastejšie len nejaké klavírne skladby, lebo ak má skladba slová, dokážu ma aj vyrušiť a stratím niť, čo nie je nič príjemné.


Viem, že si písala pôvodne na wattpad. Čo ti dala táto platforma?

Áno, wattpad bol u mňa takým skúšobným výstrelom do neznáma. Chcela som najmä vedieť, či má moje ťukanie do klávesnice nejaký význam, či to niekoho zaujme. WP mi dal lekciu trpezlivosti (niekto si to isto raz prečíta), vytrvalosti (ten príbeh predsa dopíšem), istý návyk na písanie (vydávanie kapitol pravidelne) a čo je najúžasnejšie, dal mi mnoho nových priateľstiev a skvelých čitateľov. S mnohými som si vymenila zopár riadkov, s inými aj niekoľko desiatok správ a píšeme si dodnes. A mnohí sa stali aj reálnymi osobami, s ktorými sme stále v kontakte. Wattpad je skvelá príležitosť pre všetkých, čo skúšajú alebo chcú začať písať, tam získajú prvú spätnú väzbu a pripomienky, a ak ich vezmú za správny koniec, môžu sa dostať ďaleko.


Príbeh bol písaný ako fanfikcia. Prečo si šla týmto smerom? Ovplyvnilo ťa , že na wattpade boli v kurze práve takéto druhy príbehov?

Keď som prišla na WP, bol pre mňa jeden veľký chaos a španielska dedina :) Absolútne som sa tam nevedela zorientovať a že letí nejaká fanfiction, v tom čase som netušila, že je vôbec taký žáner. Pre príbeh „Tak trochu môj“ bol zlomový okamih, keď som v telke videla klip k Sign of The Times. Doteraz si pamätám, ako som si sadla na pohovku pred televízorom s ovládačom v ruke, a vravím si: dokelu, chlapče, ty si kto? :) Nemala som šajnu, kto je ten spevák, ale nesmierne ma pieseň a aj klip, spevák sám, zasiahli. Pár dní nato sa mi prisnil sen, ktorý som si musela poznačiť a v ktorom bol hlavnou postavou práve mne dovtedy neznámy spevák. A niekde tu začína zrod TTM. Povedala som si, že aj keď pôjde o príbeh so slávnou osobnosťou, skúsim ho napísať „po svojom“, iné ff ma neovplyvnili, lebo som ani nijaké neprečítala. Nakoniec to vypálilo celkom nečakane a som šťastná, že si príbeh našiel toľkých čitateľov.


Príbeh sa točí okolo hudobnej skupiny a spomínaš aj pečenie. K čomu máš bližšie? K hudbe či k pečeniu?

Hudbu rada počúvam, dokonca mám za sebou pôsobenie v mládežníckom zbore, čiže nemám hudobný hluch, ale nedokážem ju tvoriť :) Pri pečení vidím aspoň výsledok, takže ja sa prikláňam skôr k tomu pečeniu.


Tak trochu môj patrí do voľnej série Môj. Na aký príbeh sa môžeme tešiť nabudúce?

Voľné pokračovanie série nesie názov „Ak budeš môj“ a tentokrát je v ňom hlavnou postavou Neal a ... uvidíte :) Tí, čo ma poznajú od čias Wattpadu, vedia, že pokračovanie som najprv neplánovala, malo ísť iba o jeden príbeh – s Becky a Haydenom.
Lenže už pri písaní TTM som si postavu modrookého Íra obľúbila tak, že som sa napokon rozhodla, že aj jemu doprajem jeho vlastné šťastie :) Po dopísaní jeho príbehu prišiel nápad na pokračovanie s ďalším členom kapely a momentálne mám rozpísané štvrté pokračovanie, čo som vôbec nečakala, že sa niekedy dopracujem k príbehu s každým z chalanov. A vyzerá to tak, že sériu napokon uzavriem piatou časťou, ale to je ešte ďaleko.

 

Ďakujem krásne autorke za rozhovor a prajem ešte veľa úspechov ^͜^. Recenziu na knižku nájdete TU.

Komentáre