Kniha noci

Kniha noci - Holly Black

Holly Black je jednou z autoriek, ktoré určite netreba predstavovať. Ak ju však nepoznáte, tak slovenských čitateľov si získala svojou sériou Krutý princ. Minulý rok jej vyšla novinka Kniha noci, ktorá je však od Férskej ságy odlišnejšia. Kniha noci je totiž temnejšia.

Na túto novinku od Holly Black som sa skutočne tešila, keďže Krutého princa som si obľúbila. Kniha noci si ma však nezískala hneď od začiatku. Neskôr ma ale chytila a ja som ju dočítala jedným dychom.

Charlie Hallová je zlodejka, podvodníčka a klamárka. Treba povedať, že jej to ide skutočne bravúrne, počas čítania ma o tom presvedčila hneď niekoľkokrát. Okrem toho si svojou zložitou povahou, minulosťou a vzťahmi takmer okamžite získa vaše sympatie.

V jej svete je však niečo, čo by ste možno neočakávali. Tieňová mágia. Človek si dokáže upraviť svoj vlastný tieň do ľubovoľnej podoby svojich požiadaviek a vďaka tejto mágii si tiež dokáže zmeniť alebo vymazať svoje spomienky či pocity. Váš tieň totiž v sebe ukrýva všetko čo ste kedy chceli pred svetom schovať. Samozrejme niečo také nie je zadarmo a ako vždy to má svoju vysokú cenu. Charlie sa zamotáva do siete tajomstiev, intríg a lží a začína sa naháňačka kto z koho.

Ako som už spomínala, začiatok ma veľmi nechytil. Potom sa to však obrátilo a ja som si užívala čítanie o všetkom čo Charlie stretlo. Asi najviac ma však bavili návraty do minulosti, kde sme sa dozvedeli viac o tom ako sa Charlie dostala ku kradnutiu, kto ju učil a aj ako sa spoznala s nepredvídateľným miliardárom. Jej minulosť sa prediera na povrch, vstupuje do prítomnosti a ovplyvňuje ju. Charlie však nie je jediná, ktorá má tajomstvá. Jej partner Vince má tiež svoje tajomstvá a sú rovnako temné ak nie aj viac ako tie Charliene.

Posledná tretina knihy ma úplne pohltila a záverečné kapitoly boli skutočne nabité akciou, zvratmi a odhaleniami. Kúsok, ktorý Charlie vyviedla bol skvelý :D. Vôbec som niečo také nečakala, takže skvelé prekvapenie. A úplný záver to samozrejme zaklincoval.

Kniha noci ponúka zaujímavý príbeh, plno klamstiev, zlých rozhodnutí a tajomstiev. Ak sa vám páčila Férska sága, určite si nenechajte ujsť ani tento príbeh od autorky.

Knihe dávam 7 z 10. Od knižky som čakala máličko viac, avšak teším sa na pokračovanie ^͜^.

Za možnosť prečítať si knižku ďakujem Booklab-u ^͜^. 

Komentáre