Vězeňkyně koruny

Vězeňkyně koruny - Jeffe Kennedy

Jeffe Kennedy je americká spisovateľka, ktorá sa vo svoje tvorbe zameriava hlavne na fantasy a erotiku. Na českom trhu sa objavila preložená jej súria Kroniky Dasnarie vo vydavateľstve Fantom Print.

Vězeňkyně koruny je prvým dielom Kroník Dasnarie. Hlavná hrdinka princezná Jenna bola vychovávaná v absolútnej bubline a jej predstavenie spoločnosti je ako podhodenie vyhladovanej svorke vlkov. Jenna sa však aj napriek tomu snaží v tomto novom svete prežiť a bojuje.

Začiatok bol trochu krkolomnejší a kým sa dej rozbehol a prestal byť naivný, celkom to trvalo. Potom však dej nabral na zaujímavosti a intenzite a hlavná hrdinka sa snažila zbaviť svojej detskej naivnosti, matkinho vplyvu a rozhodovať sa sama za seba. 

Jenna mi väčšinu knihy ako postava nesadla. Na druhej strane však chápem, že život v bubline bez akýchkoľvek informácií o vonkajšom svete a s takou ctižiadostivou matkou, z nej nemohol spraviť nič iné ako naivné dievča, aspoň v istých ohľadoch. To čo zakúsila do svojej matky ju zraňovalo, no zocelilo to jej dušu a ovládanie sa na verejnos9ti. Vzťah k matke sa nezlepšil ani po tom čo Jenna prekukla lži a odišla so svojim manželom tyranom. Práve tam sa dej začal meniť, stal sa trochu viac akčnejším.

Musím povedať, že v tomto príbehu som vôbec nečakala bičovanie, jed a ďalšie telesné tresty. Trochu ma to prekvapilo, hoci názov ma mohol pripraviť na niečo podobné. Avšak v druhej polovici príbehu vidno ako sa hlavná hrdinka pokúša presadiť svoje rozhodnutia a hľadať svoju vnútornú silu prežiť a bojovať.

Aj napriek tomu, že som bola kvôli veľmi pomalému a krkolomnému začiatku dosť skeptická, posledná tretina knihy ma veľmi bavila a navnadila na pokračovanie série :D. Vězeňkyně koruny odo mňa dostáva 6,5 boda z 10. Dúfam, že druhá časť série môj názor a hodnotenie zmení k lepšiemu.

Ďakujem Fantom Print za možnosť zúčastniť sa štafety ^͜^. 

Komentáre