Obyčajní hrdinovia

Obyčajní hrdinovia - Marián Kubicsko

Hoci Obyčajní hrdinovia sú veľmi zaujímavou knihou, pre mňa osobne to bol boj. Už len samotné začítanie sa mi trvalo poriadne dlho a popritom je dej aj autorov štýl písania veľmi zaujímavý.

Spoločne s Tomášom retrospektívne odhaľujeme dôvod jeho strachu z jaskýň a tmy. Vraciame sa do čias Československa a do horúceho leta, kedy sa chystá Tomáš so svojim otcom, strýkom a sesternicou na chatu. Už od začiatku je však niečo iné, zvláštne.

Celý čas sledujeme dianie troch dní, piatka až nedele, z niekoľkých rôznych pohľadov. Mne osobne sa to trochu dosť miešalo a akýsi celkový zmysel mi to dal príbeh až po dočítaní. Musím však povedať, že sa mi myšlienka obyčajných hrdinov páčila ^͜͜^. Hoci som ju poriadne pochopila až na konci.

Tomáš má ako každý malý chlapec rád dobrodružstvá aj všelijaké vylomeniny. Tento raz sa mu to na chate vypomstí a počas svojich potuliek po lese aj so sesternicou narazia na démonov z inej dimenzie. V tom momente to naberá rýchly spád a musím povedať, že ja som si pri týchto častiach užila poriadnu dávku napätia aj strachu.

Okrem linky s Tomášom sa v príbehu stretávame s vojakom - cigánom Jožom Ferom a jeho „kamarátom“ Voloďom. Obaja sa tak trochu nechtiac pripletú démonom do cesty a začína sa naháňačka kto z koho. Jožo a Voloďa boli postavy, ktoré ma v celej knihe bavili asi najviac. Ich konverzácie aj všetky scény sa aj napriek dosť nepeknej situácii dokázali miestami obrátiť na skutočne humorné. 

V príbehu sa stretávame aj s Iblis, ktorá velí práve už spomínaným démonom na Zemi a rovnako pripravuje vhodné podmienky na obsadenie územia svojim vládcom. Ona bola postavou, ktorá vám hneď od začiatku príde nesympatická. Fakt taká správna mrcha, len v démonskom prevedení.

Musím povedať, že záver bol zrazu strašne rýchly. Toľko sa tam toho dialo, a že to teda neboli úplne pekné veci. Bola som veľmi nedočkavá ako to všetko skončí, no aj napriek tomu som si záver dávkovala po kúskoch.

Priznám sa, že po otočení poslednej strany som si vydýchla, pretože čítanie tejto knihy bolo pre mňa skutočne zdĺhavé. Aj napriek tomu, že ma veľmi zaujal námet, musím skonštatovať, že toto nebolo to pravé orechové pre mňa. Autorov štýl písania sa mi však páči a určite niekedy siahnem aj po jeho ďalšej tvorbe. Obyčajní hrdinovia odo mňa  dostávajú 5 bodov z možných 10.

Ďakujem vydavateľstvu Hydra za knižku ^͜^.

Komentáre