Tajemství čokoládovny

Tajemství čokoládovny - Paula Brackstone

Paula Brackstone je anglická autorka, ktorá svoje detstvo prežila vo Walese. Aj vďaka tomu mala možnosť ako dieťa objavovať a rozvíjať svoju fantáziu. Píše hlavne historické fantasy. V češtine jej doteraz vyšla séria Dcera čarodějnice a aktuálne vychádzajú príbehy zo série Starožitnosti.

Tajemství čokoládovny je druhým dielom zo série Starožitnosti. Ako som spomínala vyššie, autorka prepája fanatsy s históriou a okoreňuje ju dávkou romantiky. A kde sa tohto prepojenie dočkáme? Ak ste čítali prvý diel, tak isto viete. Ak však bola táto série doteraz pre vás jednou neznámou, tak autorka príjemným spôsobom používa cestovanie časom.

Hlavná hrdinka Xanthe má zaujímavú schopnosť cestovať v čase. Na to však potrebuje predmet, ktorý jej bude „spievať“ a miesto kde sa zhromažďuje veľké množstvo energie. Tieto dve veci jej umožňujú cestovať časom. Tento raz k nej prehovorila konvička na čokoládu a odviedla ju do čokoládovne panie Flyte a do blízkosti Samuela, jej lásky t prvej cesty. Všetko sa krásne skomplikuje, pretože na scéne sa objaví niekto, kto túži páchať zlo v prospech svojho dobra.

Xanthe ako postava sa mi páčila, pretože bola ochotná premýšľať a rásť. Hoci spočiatku mala problém s trpezlivosťou a do všetkého bola príliš hrrr, vďaka správnemu usmerňovaniu od pani Flyte a vlastným chybám, sa poučila. Tiež mi imponovalo aká bola vynaliezavá :D.

Autorka skvelo prepojila súčasnosť Xanthe s jej misiami do minulosti. Spôsob na akom bolo založené samotné cestovanie sa mi páčil. Bolo to niečo jedinečné, čo som zatiaľ v knihe ešte nevidela. Tiež bolo super ako ju daný predmet nezobral do minulosti skôr ako sa rozhodla ona sama vycestovať z miesta kde bolo dostatočné množstvo energie.

Opis historického prostredia bol skvelý, veľmi dobre som si dokázala predstaviť čo ako vyzerá ^͜^. Okrem prostredia sa autorka zamerala aj na oblečenie a celkovú atmosféru, ktorá z daného prostredia vyžarovala. Musím povedať, že práve tá bola skvelá. Čo ma však trochu zamrzelo bola celková plynulosť príbehu. Miestami som mala pocit akoby to bolo také kostrbaté a v prevej polovici som sa párkrát zamotala v deji. Možno tomu dopomohla aj samotná Xanthe, ktorá mi prišla trochu roztržitá.

Čo sa mi veľmi páčilo bolo vykreslenie postáv. Autorka pekne vyvážila jednotlivé postavy a zaujímavý bol dokonca aj záporák. Ten mi miestami prišiel až chorý svojou posadnutosťou ovládať cestovanie v čase. Asi najviac ma však zaujala pani Flyte. Tá bola neskutočne vnímavou a milou ženou, no nezabudla ani na ráznosť a pracovitosť.

Podľa názvu som čakala trošku niečo iné, no príbeh ma nesklamal. Dokonca musím povedať, že ma prekvapil hlavne záver príbehu, takže dúfam, že tretia časť bude čoskoro.

Knižku hodnotím na 7,5 z 10 a veľmi pekne ďakujem Knihy Dobrovsky a @sberatelka.knih za možnosť prečítať si knižku ^͜^. 

Komentáre