Anna zo Zeleného domu

Anna zo Zeleného domu - L. M. Montgomery

Lucy Maud Montgomery bola kanadská spisovateľka. Vyštudovala a získala učiteľskú licenciu a neskôr aj učila na škole. Okrem toho sa venovala aj práci korektorky pre noviny. Lucy Maud sa preslávila svojimi príbehmi o Anne Shirleyovej. Avšak cesta k vydaniu bola tŕnistá. Týmito príbehmi preslávila aj miesto dejiska, Ostrov princa Eduarda.

Anna zo Zeleného domu je príbeh, ktorý pozná asi väčšina z nás. Či už v knižnej, filmovej alebo seriálovej podobe. Ja som sa s Annou prvý raz stretla ešte na základnej škola, kedy som bola s maminou v knižnici a netušila som čo by som si chcela prečítať ako ďalšie. Úplne detské knihy ma v tej dobe už veľmi nelákali, a tak mi mamina vybrala práve Annu.

Príbeh o sirote, ktorá sa dostala k dvom súrodencom do Zeleného domu. Tichý a plachý Matej a rázna Marilla. Obaja si však Annu nakoniec obľúbia, hoci jej povaha aj osobnosť sú mnohokrát priveľmi fantazijné a rozlietané. A práve tieto vlastnosti spoločne s urečnenosťou a kvetnatou rečou prinášajú Anne skutočne kuriózne situácie :D. Musím povedať, že v niektorých momentoch som sa dokázala nájsť aj ja sama :D.

Autorka poukazuje na krásu detstva a dospievania, nezabúda na dôležité veci, ktoré práve počas detstva a dospievania zažívame. Ide hlavne o medziľudské vzťahy, ktoré formujú osobnosť každého jedného z nás. Či už to je priateľstvo alebo prvá láska, sú to dôležité súčasti života. Anna ich postupne objavuje a zisťuje čo má pre ňu v živote akú hodnotu. Či už to je jej priateľstvo s Dianou alebo podivné podpichovanie a pretekanie sa s Gilbertom. Tiež máme možnosť vidieť ako sa mení vzťah medzi Marillou a Annou, nakoľko sú podľa mňa obidve vcelku zložité povahy.

Annine príhody neraz dokážu rozosmiať, inokedy sa možno chytíte za hlavu či ňou budete krútiť. Avšak v konečnom dôsledku sa popri čítaní budete usmievať a priať Anne len to najlepšie.

Tento príbeh bol úžasným návratom do detstva a som neskutočne rada, že vydavateľstvo Slovart vydáva Annu Shirleyovú v takomto peknom novom šate ^͜^.

Anna zo Zeleného domu odo mňa dostáva plný počet bodov. Vždy je krásne vrátiť sa tam, kde sa cítime dobre ^͜^. Ďakujem vydavateľstvu Slovart za možnosť prečítať si knižku. 

Komentáre