Hrady z písku

Hrady z písku - Kayla Olson

Americká autorka Kayla Olson vystriedala niekoľko rôznych zamestnaní. Vždy však bola veľmi kreatívna a nakoniec sa rozhodla túto svoju kreativitu pretaviť do písania. Jej knižka Hrady z písku vyšla v roku 2018. Názory čitateľov sú trošku rozporuplné a trochu podobne sa pri čítaní môžete cítiť aj vy.

Eden, hlavná hrdinka, sa pod nadvládou Vlkov odmieta podriadiť a tajne sa pripravuje na možný útek. Vďaka náhode sa jej to podarí a spoločne s troma ďalšími dievčatami uniká z ostrovného väzenia.

Eden mi v niektorých momentoch prišla neskutočne naivná a hlupučká. Na druhú stranu však bola odhodlaná a poriadne tvrdohlavá. Bohužiaľ, častokrát som sa počas čítania strácala v jej myšlienkových pochodoch a to celkom pokazilo rozbehnutý dej.

Prvá polovica knihy sa neskutočne vliekla a bohužiaľ tu to trvalo dlhšie ako sto strán kým som sa začítala a dávalo to celé aspoň trocha zmysel. Bola to škoda, pretože celý príbeh mal potenciál, hlavne čo sa týkalo zápletky. 

V druhej polovici sa však dej trochu rozhýbal. Omnoho viac akcie, nebezpečenstva, ale aj odhaľovanie roky ukrývaných tajomstiev. A nie všetky boli pre Eden príjemné. Bohužiaľ ani toto knižke veľmi nepomohlo. Vynorilo sa totiž ešte viac otázok a skomplikovalo to takmer všetko.

Z postáv ma okrem Eden zaujal aj Lonan, hoci k jeho správaniu by som mala niekoľko výhrad. K Eden bol potom skutočne príjemný a páčilo sa mi ako autorka ich vzťah nedávala nasilu do popredia, ale nechala ho pekne plynúť. Síce boli Eden aj Lonan častokrát ako na hojdačke, to čo medzi sebou mali bolo skutočne pekné.

Ja osobne nemám rada ak je záver sfúknutý priveľmi rýchlo. Príde mi to potom zbytočné, na pár strán rýchlo buchnúť záverečné riešenie a hotovo. Myslím, že väčšine čitateľov to dokáže pokaziť celkový dojem z knihy.

Hradom z písku dávam 6 bodov 10 a hoci som si knižku neužila tak ako som čakala, treba nechať, že nápad a niektoré časti boli skutočne skvelé.

Ďakujem za možnosť zúčastniť sa štafety @hlavou.v.knihach ^͜^.

Komentáre