Ľúbostné listy z Montmartre

Ľúbostné listy z Montmartre - Nicolas Barreau

Nicholas Barreau je skutočne zaujímavým autorom. Ľúbostné listy z Montmartre sú v poradí treťou knihou, ktorú som od autora prečítala a pre mňa bola rozhodne aj najsilnejšou. Všetky tie emócie, ktoré prežívala hlavá postava prežíva v ťažkom období, sú pre mňa skutočne dobre rozpísané, človek ich pri čítaní doslova mohol cítiť.

Julien prišiel o svoju milovanú ženu a jeho svet sa v tom momente zrútil. Utrápený žiaľom nepočúva rady od svojich priateľov ani od svojho malého syna, ktorý vidí viac ako si Julien myslí. Vzdal sa písania, pretože nevie nájsť žiadne pozitívne myšlienky. Väčšina z nás vie Julienovo správanie pochopiť a súcití s ním, pretože aj my sme bohužiaľ už niekoho vzácneho niekedy stratili.

Je krásne vidieť, že Julien sa nakoniec odhodlal splniť posledné želanie svojej Hélène a písať jej listy. Musím priznať, že som bola zvedavá ako mohla jeho nebohá manželka vedieť, že vďaka listom, ktoré jej ukladal do tajnej priehradky na hrobe, nájde svoje ďalšie šťastie. Intuícia alebo vedela ako bude vyzerať budúcnosť?

Páčilo sa mi sledovať ako Julien premýšľa, ako sa trápi s písaním listov pre svoju najdrahšiu Hélène a ako sa snaží byť dobrým otcom pre malého syna. O Julienovi by som sa dokázala rozpísať a bolo by toho na celé recenziu :D. 

Ďalším zlatíčkom je v tejto knihe pre mňa malý syn Arthur, ktorý je skutočne detsky úprimne a otvorene, tak ako každé dieťa. Tie jeho názory a postrehy, ktoré dokázali poriadne prekvapiť nielen jeho otca, ale aj mňa. Najviac som sa bavila na detskej radosti keď pokreslil celú stenu vo svojej izbe a Juliena takmer trafil šľak. Vtedy som sa neskutočne dobre nasmiala. Skrátka jeden z tých krásnych momentov, ktoré táto knižka ponúka.

Musím povedať, že tento príbeh pre mňa obsahoval všetko. Bol milý, vtipný, plný lásky, šťastia, ale aj smútku, straty, beznádeje a zúfalstva. Na druhej strane však autor ukázal aj silu hľadania a odvahy. Za poslednú dobu to je pre mňa jeden z mála príbehov, ktoré ma tak chytili a ja viem, že si ho určite prečítam ešte raz. Hodnotím plným počtom a ďakujem vydavateľstvu Zelený kocúr za zaslanie knižky.

Na záver prekvapenie :D. Opäť sme s Joan číta pripravili načítaný úryvok. Užite si počúvanie :).



Komentáre