Nelám mi srdce

Nelám mi srdce - Kristína Ježovičová

Kristína Ježovičová je slovenská autorka, ktorá má na svojom konte už niekoľko kníh. Rôzne žánre, rôzne príbehy. Avšak všetky písané s láskou. Autorke medzi poslednými vydanými knihami vyšiel aj YA príbeh s názvom Nelám mi srdce. A je celkom možné, že po jeho dočítaní bude vaše srdce skutočne zlomené.

V príbehu sa stretávame s piatimi tínedžermi, ich životnými cestami a jedným emóciami nabitým príbehom. Autorka nám ukazuje čo všetko ovplyvňuje povahu a správanie dieťaťa - tínedžera. Tiež sa nebojí načrieť do ťažších tém, v príbehu sa stretneme hneď s niekoľkými skutočne náročnými situáciami, ktoré vami isto emočne zamávajú.

Ktorá z postáv sa mi dostala pod kožu? Všetky a zároveň žiadna. Každý z hrdinov mal svoje plusy a mínusy, no boli ochotní nechať si poradiť a prehodnotiť svoje správanie a postoje. Hlavne vplyvom niektorých udalostí. Bolo skvelé vidieť ako sa postavy posúvali vpred, hlavne v takom krátkom časovom úseku. 

Ako som už spomínala, autorka nezabudla okrem toho načrieť do vážnejších a dôležitých tém, ktoré sa v knihách mnohokrát ocitnú len povrchovo. S niektorými situáciami by sa ľudia skrátka stretnúť nikdy nemali, a určite by také niečo nemali zažiť deti. Na druhú stranu autorka ukázala ako sa s tým Andrea, Boris, Sofia, Nora a Maroš pasujú a čo všetko nepríjemné udalosti dokážu ovplyvniť. Samozrejme autorka postavám dopriala aj pekné a príjemné momenty, no ako hovorí názov knihy, niekto so zlomeným srdcom predsa len skončí. A niekto možno nájde liek na svoje už zlomené srdce.

Keďže nechcem veľa prezrádzať dej a ani o postavách, veľa ku knižke už nepoviem. Asi iba to, že túto knihu by ste si mali určite prečítať. Ukrýva v sebe silný, pekný a poučný príbeh. Po jeho dočítaní by sme sa mali trochu zamyslieť, niekedy si niektoré veci vyžadujú zmenu. A častokrát musí zmena prísť od jednotlivca aby pohla celkom.

Kika napísala skvelý príbeh, ktorý podľa mňa osloví nielen mladších, ale aj trochu starších. Nesie v sebe niečo čo vás donúti usmiať sa, smútiť a možno si aj sem tam utrieť slzičku. Kika vám tiež ukáže, že šťastné konce môžu byť rôzne. Nezabudnite si prečítať aj autorkine slová na záver, tiež majú podobne ako príbeh niečo do seba.

Nelám mi srdce odo mňa získava 9 bodov z 10. Autorka mi srdce týmto príbehom totiž zlomila. Ďakujem vydavateľstvu Venupress za možnosť si knižku prečítať ^͜^. 

Komentáre