Ariadna

Ariadna - Jennifer Saint

Jennifer Saint je anglická autorka, ktorá si lásku ku gréckej mytológii nesie so sebou už dlhé roky. Počas trinástich rokov učila angličtinu a počas toho napísala Ariadnu. V súčasnosti je autorkou na plný úväzok.

Grécke mýty v takomto šate som ešte nemala možnosť čítať, takže Ariadna bola mojou premiérou. A musím povedať, že sa mi skutočne páčila ^͜^.

Do čítania som šla bez akýchkoľvek očakávaní. Ostala som preto milo prekvapená. Začiatok sľuboval pekný príbeh a ja som sa tešila ako si grécku mytológiu užijem v tomto prevedené. 

Ariadna mi ako postava sadla aj nesadla. V niektorých momentoch mi prišlo jej správanie nie príliš správne a ohľaduplné voči ostatným. Na druhú stranu sa mi však páčilo ako aj napriek nepriazni osudu dokázala istú chvíľu prežívať. Ariadna bola oddaná a milujúca, no taktiež aj sebecká žena, ktorá v niektorých momentoch nevidela nič iné len svoje vlastné šťastie.

Na druhú stranu sa mi pomerne dosť páčila postava Adrianinej sestry Faidry. Aj ju poznačili nepríjemné zážitky a mám pocit, že ju vo veľkom ovplyvnila detská naivita. Aj tá však v istých smeroch opadla a z Faidry sa stala vypočítavá žena.

Vzťah medzi dvoma sestrami mi na začiatku prišiel pekný. Staršia podporuje a chráni tú mladšiu a tá jej to opláca sesterskou láskou. Počas čítania som však nadobudla z tohto vzťahu hlavných hrdiniek úplne iný pocit. Tá nevraživosť, závisť, povýšenosť, pokrytectvo, nezáujem a zloba pri ich stretnutí z nich sršali zo stránok a to podľa mňa nebolo úplne okay. 

Jedna z mála vecí, ktoré mi sa mi trochu nepáčili, bolo to neustále dávanie žien do popredia. Je pravda, že tento príbeh je hlavne o ženách a pohľade do ich duše, čo autorka spracovala pekne a zaujímavo. V druhej polovici som však mala pocit, že to nie je už o ničom inom, skrátka mi tam chýbalo prepracovanejšie pozadie. Tiež ma trochu sklamal záver. Pôsobil na mňa dosť odfláknuto a myslím, že príbeh si zaslúžil niečo viac. Hlavne sa mi nepáčilo čo autorka vytvorila z Ariadnineho manžela. Skutočne som ešte nezažila tak hlúpeho a samoľúbeho chlapa s bláznivými vrtochmi ako mal on. A to som skutočne čítala už všeličo. 

Nebyť toho záveru a niekoľkých menších vecí, knihu by som ohodnotila aj lepšie. Páčil sa mi však nápad na začiatku a aj mi čítanie pekne ubiehalo. Ariadne dávam 7,5 boda z 10.

Túto knižku som čítala vrámci Knižného klubu. 

Komentáre