All of us villains

All of us villains - Amanda Foody & Christine Lynn Herman

Amanda Foody aj Christine Lynn Herman sú americké autorky. Ich spoločný počin, séria All of us villains, nie je ich jediným spoločným projektom. Avšak práve spomenutá séria odštartovala ich knižnú spoluprácu.

All of us villains mnohí prirovnávajú k Hrám o život, len s výnimkou toho, že v tejto sérii hrá hlavnú rolu práve mágia. Bohužiaľ musím skonštatovať, že táto inšpirácia je síce chvályhodná, ale pre mňa nevypálila práve najlepšie. Dej sa slušne vlečie, až takmer v polovici príbehu dochádza k začiatku turnaja. Proti sebe sa postaví sedem účastníkov, za každú rodinu jeden. Trochu som dúfala, že sa postupne prestriedajú pohľady jednotlivých postáv. Bohužiaľ dočkali sme sa len štyroch. Nevravím, že to bolo zlé, len som mala pocit akoby niečo príbehu chýbalo.

Aby som nebola iba negatívna, treba určite vyzdvihnúť fakt, že autorky sa skutočne pozoruhodne vysporiadali s jednotlivými postavami a ich vlastnosťami. Skvelo vyvážili dobré a zlé stránky, celkovo pôsobili postavy ako silné charaktery. Pri čítaní budete Alastaira, Isabel, Briony a Gavina vnímať v rôznych svetlách. Autorky pre nich prichystali širokú a hlavne pestrú zmes situácii, ktoré dokazujú, že ľudia nie sú vo svojej podstate iba dobrí alebo iba zlí. Robia rozhodnutia, ktoré môžu vypáliť dobre alebo zle.

Každá z postáv má v sebe niečo špecifické. Alistair sa považuje za monštrum, ja som pri ňom mala pocit, že sa len nechal viesť svojou rodinou, ich rečami a nesústredil sa na to byť sám sebou. 

Isabel je talentovaná tvorkyňa kúzel, no do tejto „šialenej“ hry na život a smrť ísť vôbec nechcela. Treba je však nechať aký mala vplyv na Alistaira.

Briony som si obľúbila postupne. Na začiatku som ju vnímala ako krvilačnú príšeru s neskrotnou túžbou vyhrať turnaj. Neskôr sa však ako postava začala viac vyvíjať a mňa veľmi bavilo ju sledovať.

Gavina som si z tejto štvorice obľúbila asi najmenej. Jeho celkové vystupovanie bolo priveľmi arogantné a sebavedomé. Možno však práve jeho vystupovanie navonok ma nedonútilo uveriť, že je taký aj vo vnútri. Avšak ani to veľmi nezmenilo môj názor naňho ako na najviac negatívnu postavu knihy.

Podľa anotácie som čakala poriadny krvák a málinko ma sklamalo, že to také nebolo. Dokonca ma poriadne šokovala romantická linka. Také niečo som skutočne nečakala.

Aj napriek tomu, že bol svet aj mágia pekne zaujímavo vyskladané, celkový dojem bol dosť nudný. Čítanie mi šlo pomaly a ťažkopádne. All of us villains radím skôr do kategórie neurazí ani nenadchne a dávam 5,5 boda z 10.

Knižku som čítala v Knižnom klube spoločne s @romes.reads, @patrishatheserpent, @evaoknihach a @stracie.hniezdo.

Komentáre