Zrodil sa autor: Sara Mia Velinská

Sara Mia Velinská, autorka píšuca pod pseudonymom, sa objavila na literárnej scéne len tento rok a takmer okamžite si získala pozornosť čitateľov svojim debutovým románom Prokurátor a ja. Kto to teda je a čo si pre čitateľov ešte pripravila sa dozviete práve tu.

 

Kto je Sara Mia Velinská a prečo práve tento pseudonym?

Sara Mia Velinská je v prvom rade mama a manželka, občas rozmaznávajúca, občas prísna, ale vždy s nasadením. Snažím sa tieto dve moje najdôležitejšie roly zvládať s úsmevom a s dobrou známkou. To nie je vždy ľahké v konkurencii s ďalšou rolou, v ktorej treba podávať výkony. Právnické povolanie vie byť veľmi rozmanité, takže mám na stole nové výzvy možno častejšie, ako by mi bolo milé. Justícia ako taká vie byť inšpiratívna pre literárnu tvorbu, no nie je mojím hlavným zdrojom, tým je v prvom rade život sám :). A prečo práve tento pseudonym? Nuž preto, lebo má pre mňa určitú výpovednú hodnotu.

 

Vie sa o vás, že pracujete v justičnom prostredí. Tiež je známe, že autor zvyčajne píše o tom čo dôverne pozná. Nerozmýšľali ste však vrámci „resetu“ od práce venovať sa v knižke inej téme?

Isteže áno, napríklad môj román Pomsta sa neodohráva v justičnom prostredí. Hlavný hrdina je finančný žralok, a teda pôsobí na kapitálovom trhu. Musela som si teda oprášiť znalosti týkajúce sa fungovania obchodných spoločností skôr z ekonomického ako z právneho hľadiska :).

 

Zvyčajne autora postavy oslovia so svojim príbehom. Kedy vás oslovili Nina s Andrejom?

Príbeh Niny a Andreja som mala v hlave už dávno, akurát sa mi v začiatkoch zdal priam nereálny. Trestné stíhanie špeciálneho prokurátora by sa voľakedy mohlo objaviť tak možno v rozprávke pre dospelých, v realite si to málokto vedel predstaviť. Ale udalosti na Slovensku nakoniec predbehli aj vydanie knihy.

 

Počas našej prvej konverzácie ste spomínali, že Prokurátor a ja nie je vašim prvým rukopisom. Pred nejakým časom ste na svojom profile zverejnili obálku chystanej knihy. Je to príbeh, ktorý ste napísali ako prvý? Na čo všetko sa môžeme tešiť?

Je pravda, že román Pomsta som napísala skôr ako Prokurátor a ja. Vydavateľstvo Elist mi dalo na výber, ktorý z nich chcem vydať ako prvý. Zvolila som „Prokurátora“, pretože Pomsta je román podstatne dlhší a je v ON rozprávaní, takže ako prvotina predstavoval väčšie riziko. Môžete sa tešiť na bohatého charizmatického muža, ktorý po krutej životnej strate zistil, čo je najcennejšie. Aj na hrdinku, ktorá za svoj prerod z naivného dievčatka na silnú ženu zaplatila tvrdou lekciou. A prirodzene na lásku a šteklivú romantiku, bez nich by to nebolo ono.

 

Každý autor má svoje špecifické spisovateľské pracovisko. Ako vyzerá to vaše? Čo vám nesmie chýbať pri písaní?

Nemám žiadne špecifické spisovateľské pracovisko, dokážem písať všade, kde je aký taký pokoj. Ak nie je pokoj, nasadím slúchadlá :). Najčastejšie píšem v podkrovnej izbe, no najradšej tvorím, keď počuť len klopanie dažďa na okno. A tiež v noci - okolo druhej. Vtedy všetky bežné starosti v mojej mysli spia tvrdým spánkom a tak fantázia môže slobodne rozpínať krídla, aby dala svoje highlighty. K písaniu potrebujem len zatvoriť dvere z vnútra môjho univerza. Hoci aj obrazne. Niekedy to znamená nasadiť si tie slúchadlá a pustiť dobrú hudbu.

 

Čo ďalšie plánujete na svojej spisovateľskej dráhe?

Rada by som sa vrhla na voľné pokračovanie Prokurátora, ale nechcem to uponáhľať. Nič a nik ma nesúri, takže sa do toho pustím, až keď to vo mne dozrie tak, že to bude chcieť vyjsť „von“ :).

 

Veľmi pekne ďakujem za rozhovor ^͜^. Recenziu na knižku Prokurátor a ja nájdete TU. 

Komentáre