Gwind: Nechcená kráľovná

Gwind: Nechcená kráľovná - Lívia Hlavačková

Lívia Hlavačková je slovenská autorka, ktorá prvý raz debutovala svojou knihou Gwind: Nezabiješ v roku 2013, Kniha sa však vtedy nedočkala pokračovania a až v roku 2020 vyšla vo vydavateľstve Artis Omnis v novom šate. Druhý diel vyšiel rok nato (2021) a záverečný tretí diel s podtitulom Nechcená kráľovná sa medzi čitateľov dostane už o niekoľko dní ^͜^.

Nechcená kráľovná bola jedna z mojich najočakávanejších kníh tohto roka a že teda skutočne stála za to! Gwind po súboji v astrále takmer prišla o život a nebyť niekoľkých dobrých priateľov, asi by ani neprežila. Našťastie sa však z nepekného zranenia dostala a my môžeme sledovať jej ďalšiu cestu, tento raz už aj ako Bielej magičky.

Aj v tejto časti sa pozrieme na plány Čiernych a musím povedať, že pri niektorých scénach mi prebehli zimomriavky či som sa postavám niekedy vysmiala v duchu. Bohužiaľ boli aj momenty kedy sa mi od zhnusenia nad ich správaním skutočne chcelo zvracať. Pomenovanie Čierny je rozhodne zaslúžili.

Autorka sa skvelo vyhrala so slovíčkami aj emóciami, nielen pri postavách ale aj pri čitateľovi. Počas čítania skutočne nadobudnete pocit akoby sa všetko odohrávalo priamo pred vami a vy ste tak boli súčasťou deja.

Musím povedať, že Anna, Gwind, bola mojou obľúbenou postavou už od prvej časti, no v závere tejto trilógie si ma získala ešte viac. To ako sa vyformovala jej postava bolo neskutočné a v mnohých smeroch aj inšpiratívne. Odhodlanie, odvaha, láska aj múdrosť tejto hlavnej hrdinke rozhodne nechýbali. Avšak ako ľudská bytosť, hoci s magickými schopnosťami, bola Gwind stále rovnako omylná ako ostatní.

Ešte než som sa pustila do čítania, trochu som premýšľala nad názvom knihy a myslela som si, že viem prečo je názov taký aký autorka zvolila. Ani omylom som však nemala pravdu, teda nie úplne. Autorka tomu totižto dala aj ďalší význam, ktorý som pochopila až počas čítania a bola som ním potešená. Tajne som však dúfala, že práve k takémuto zlomu sa autorka v príbehu neuchýli. 

Nechcená kráľovná má však všetko čo som od nej chcela aby mala. Máličko som sa obávala ukončenia celej série, avšak autorka nesklamala a ja som dostala tak emočne nabitý koniec, že som si pekne porevala priamo vo vlaku keď som knihu dočítala.

Celá séria mi veľmi prirástla k srdcu a je mi skutočne ťažko sa s ňou lúčiť. Budem tajne dúfať, že sa autorka do tohto sveta vráti s novým príbehom, pretože ten svet má veľký potenciál.

Tretej časti Gwind dávam plný počet bodov a bez mučenia priznávam, že s kľudným svedomím dám aj 11 z 10. K tejto sérii ma priviedla náhoda a som za to neskutočne vďačná.

Ďakujem Lívii, že mi dala možnosť prečítať si záverečný diel v predstihu. Jedno špeciálne ďakujem patrí aj vydavateľstvu Artis Omnis, ktoré si vzalo túto sériu pod svoje krídla a nechalo ju uzrieť svetlo knižného sveta. 

Komentáre