Z krvi a popola

Z krvi a popola - Jennifer L. Armentrout

RECENZIA OBSAHUJE MOŽNÉ SPOLERY

Pri tejto knihe ani neviem kde začať. Pri čítaní anotácie vás hneď zamrazí aká je dlhá, no na konci vás potešia slová od Dominiky z @date_with_a_book ^͜^.

Na začiatok ma trochu odpálila prvá osoba. Neviem čo to je za trend, no mne to hlavne pri fantasy dosť vadí. Tu som to však akosi prešla mlčaním, pretože ma zaujímal ten sľubovaný fantastický príbeh. Ten som nakoniec dostala a bolo to snáď ešte lepšie ako som čakala.

Poppy je čistá a nepoškvrnené, doslova. Od všetkého ju držia ďalej a vždy chodí v bielom a so zakrytou tvárou. Aj preto je jej postava poriadne naivná a priznám sa, že som mala niekoľkokrát chuť strhnúť jej tie ružové okuliare. Avšak vytriezvenie prišlo pomerne skoro. Akcie v knihe skutočne nechýbalo a celý dej to poriadne zamotalo, však ako aj inak by to malo byť, no nie?

Ak by ste však čakali nejaký worldbuilding, asi vás táto knižka sklame. Autorka sa venuje skôr Poppy a Hawkemu. Nakoľko je príbeh rozprávaný práve z Poppynho pohľadu, nemáme ako poriadne vedieť ako vyzerá svet tam vonku. Miesto toho si však pri čítaní užijeme skutočne veľa horúcich scén :D.

Musím povedať, že Poppy na mňa pôsobila ako naivná husička. Tomu sa ani nieto čo čudovať, hlavne keď ju držali od všetkého izolovanú. Avšak páčilo sa mi, že keď jej poukázali na fakty, začala premýšľať a prestala veriť všetkému čo jej kto povie. 

Hawke je stelesnením chlapa na zožratie, a to doslova. V príbehu je jeho hlavnou úlohou byť tým zlým, a že mu to teda ide :D. Avšak k Poppy sa vie správať slušne, samozrejme vrámci možností a nikdy si neodpustí príležitosť poriadne ju vyviesť z miery a zároveň ju rozpáliť do biela.

Kniha v sebe ukrýva poriadnu emočnú jazdu, od záchvatov smiechu až po túžbu ublížiť niektorým postavám. Osobne si trúfam povedať, že záver knihy vás rozseká a buďto budete knihu milovať alebo nenávidieť. Ak to prvé, asi budete mega nutne potrebovať pokračovanie :D. Ja sa ho neviem dočkať už teraz.

Aj napriek tomu, že mi v niektorých veciach táto knižka nesadla, totálne ma odpálili hlavné postavy svojou chémiou a trefnými hláškami. Rovnako ma zaujalo aj samotné pozadie príbehu a som veľmi zvedavá na vysvetlenia. Taktiež sa teším na to kedy spoznám svet.

Z krvi a popola odo mňa dostáva 9,5 boda z možných 10. Ďakujem vydavateľstvu Zelený kocúr za knižku ^͜^.

Komentáre