Útek či lov?

Na úteku & Na Love - Michala Ries

Na tieto dve knižky ma nahovorila kamoška. Obálky vyzerali príjemne, tak som bola zvedavá aj na obsah. Anotáciu klasicky nečítam, takže info o knižkách zabezpečila hlavne kamoška :D.

Autorka Miška píše príjemne a celý príbeh sa číta dobre. Veľmi ma bavili niektoré situácie a mnohokrát ma rozosmiali hlášky postáv. V druhej knižke dokonca autorka priložila aj papieriky s komentárom k danej situácii a to som sa už rehotala na plné kolo ˃͜˂. Ak sa chcete zasmiať, tak pri týchto dvoch knižkách to máte zaručené.

Pri postavách to bolo pre mňa kúsok zložitejšie. V prvej knižke mi na začiatku nesadla Júlia a Adama som mala chuť zakaždým tresnúť panvicou ˃͜˂.

Júlia mi nesadla hlavne svojim správaním. Ako chápem, po smrti otca bola zdrvená, smutná mi príde slabé slovo, ale nemyslím si, že jej to dávalo nejaké právo správať sa tak ako sa správala. Pochopiteľné pre mňa bola aj zmena imidžu, ja som tiež po jednej emočnej situácii zmenila časť farby na vlasoch ˃͜˂. Na Júlii mi tiež prekážali tie jej úteky. Niečo sa stalo a nevedela si s tým poradiť vnútorne a bum, útek. Miestami mi pripomínala divého zajaca. V druhej knihe som si ju však konečne obľúbila, teda aspoň trochu :D. Hlavne sa mi zapáčila v momente keď bola viac menej so sebou ochotná niečo spraviť a vyhľadať pomoc. Za to má môj obdiv, pretože nie každý má gule na takéto niečo.

Adama som mala skutočne každú chvíľu chuť zmlátiť. Príliš dobre vedel, že chce Júliu a nie utáranú a trochu (tak dobre, veľmi) otravnú Betku. Tá mi k nemu ani moc nešla popravde. Prišlo mi teda dosť nelogické, že nezrušil Betku a nezačal si po nejakom čase s Júliou. Avšak mal aj svoje svetlé stránky. Mne osobne sa páčil moment keď si Adam uvedomil aký je jeho otec, aký majú jeho rodičia medzi sebou vzťah a šiel bez slov za svojim otcom. Pre mňa to bolo jedna zo silných scén, nakoľko v nej bolo veľa emócii. Ak by ste to hľadali v knihe, je to na konci dvanástej kapitoly druhej knihy. 

Z ďalších postáv ma asi najviac zaujal práve Lukáš, ktorý mi pripomenul aj môjho reálneho kamaráta Lukáša. Okrem zhodných mien majú spoločné aj motorky, dokonca aj svojský štýl humoru a sú to zlatíčka ^͜^. Aj by som uvítala, kebyže je nejaká poviedka čisto o Lukášovi.

Keďže som už niekoľko ráz spomínala vtipné situácie, asi by nebolo odveci spomenúť aj nejakú konkrétnu. Asi najvtipnejšou scénou, ktorá mi utkvela v pamäti je moment kedy Betka dala Júlii tabletku od bolesti a Júlii takpovediac preplo. A to poriadne ˃͜˂. To čo všetko navyvádzala Adamovi v aute po ceste do nemocnice, no nemohla som z toho. Podobná situácia sa stalo aj ku koncu druhej knihy, ale v tom už mal prsty sám Vlk :D. Musím povedať, že som ešte nikdy nepočula o takejto reakcii na lieky proti bolesti. Akože smiala som sa na tom, ale na druhej strane musí byť zlé keď človek trpí bolesťou a nemôže si dať lieky na zmiernenie.

Samozrejme, že vtipných scén bolo omnoho viac, no ak by som ich mala spomenúť všetky, tak by sme tu boli aj tri dni :D.

Knižky hodnotím pozitívne, bolo to príjemné čítanie. Trochu som síce neverila láske medzi Adamom a Júliou, skôr som tam videla chémiu a povestné iskrenie príťažlivosti. Musím povedať, že sa mi viac páčila druhá kniha, kde už aj Júlia bola kúsok viac vyzretejšia a ako postavu som si ju aj konečne obľúbila. Adam bol tĺk celý čas, no mal to v povahe, takže som ho tak aj brala. Hoci miestami si až priveľmi zasluhoval dostať panvicou ˃͜˂. Dávam obom knižkám 7 bodov z 10 a teším sa na ďalšiu tvorbu autorky. 

Komentáre