Posledná žena z rodu Moonovcov

Posledná žena z rodu Moonovcov - Barbara Davis

Barbara Davis pôsobila dlhé roky v spoločnosti zaoberajúcej sa šperkami. Rozhodla sa však z tejto spoločnosti odísť a venovať sa svojmu snu, písaniu. Na Slovensku si jej príbeh Posledná žena z rodu Moonovcov získala mnohých a v súčasnosti si môžeme v slovenčine prečítať aj jej ďalšiu knihu, Strážkyňa šťastných koncov.

Keď som sa púšťala do Poslednej ženy z rodu Moonovcov, čakala som niečo viac klišé. Možno niečo na spôsob romantických filmov od Pilcherovej. Preto ma milo prekvapilo, že príbeh taký nebol. Bol niečím viac, sálala z neho mágia.

Lizzy sa pri najbližšej príležitosti vzala, odišla z Mesačnej farmy a viac sa nevrátila. Odvtedy ubehlo takmer osem rokov a ona sa po smrti svojej starej mamy vracia do jamy levovej, doslova. Z každej strany na ňu útočia spomienky z minulosti a ani privítanie od miestnych nie je práve najpríjemnejšie. Je obdivuhodné ako je Lizzy odhodlaná zistiť čo sa pred tými rokmi skutočne stalo a očistiť meno Moonových. Nech sa deje čokoľvek. Alethea, jej stará mama, jej zanechala denník, vďaka ktorému začne Lizzy viac chápať hodnotu Moonových pre celé mestečko a jeho obyvateľov. 

Po vysvetlení čo sa odohralo v minulosti som dychtila asi aj viac ako samotná Lizzy. Popravde, veľmi rada by som stretla v príbehu aj Aletheu, pretože podľa toho čo som sa o nej dozvedela z príbehu, musela to byť veľmi pôsobivá žena.

Na príbehu ma však asi najviac zaujala farma, ktorá kedysi prekvitala rôznymi bylinkami. Bolo veľmi pekné vidieť, že po Lizzynom príchode sa niekoľko ľudí odvážilo spýtať na všetky prípravky a čaje, ktoré pripravovala Alethea. Lizzy sa toho chopila a po malých kúskoch a s pomocou začala Mesačnej farme vdychovať nový život a zachovávať tak odkaz starej mamy. 

Tento príbeh však nie je len o hľadaní pravdy z minulosti a kriesení spustošenej záhrady. Je predovšetkým o hľadaní, spoznaní a prijatí samej seba. Samozrejme priestor dostáva aj láska, no a samozrejme nesmú chýbať ani napäté vzťahy s mamou.

Čítanie Poslednej ženy z rodu Moonovcov ma veľmi bavilo. Prekvapilo ma akým spôsobom sa celý príbeh vyvíjal a aj ako sa skončil. Hoci ten koniec som trochu tušila :D.

Tomuto príbehu dávam 9 z 10 pretože ma skutočne očaril.

Ďakujem vydavateľstvu Aurora za knižku ^͜^. 

Komentáre