Líška jedna hrdzavá

Líška jedna hrdzavá - Lukáš Viglaš

Lukáš Viglaš je slovenský autor, ktorý sa k písaniu dostal nevšednou cestou a zostal mu verný aj ďalej. Aj vďaka tomu si môžeme prečítať jeho prvotinu Líška jedna hrdzavá (Venupress, 2022).

Michal je majiteľom kaviarne, má nádhernú priateľku a skvelých kamarátov. Teda aspoň to si myslí a až čas ukáže ako to skutočne je.

Zvláštne sny s hovoriacou líškou ponúkajú Michalovi odpovede a je len na ňom ako si ich vyloží. Okrem toho mu osud do cesty priveje aj ďalšiu hovoriacu hrdzavú líšku, tento raz však v podobe ženy.

Musím povedať, že Michal mi spočiatku prišiel ako blbec. Oklamaný krásou hľadal lásku tam kde nebola. Ružové okuliare robia svoje a ani mnohé náznaky, že vo vzťahu to nie je tak úplne ako by malo byť, mu skrátka neotvorili oči. Trochu ma to aj kvôli nemu mrzelo, hlavne keď sa mu celý „vzťah“ začal rúcať.

Vanesa sa mi zapáčila takmer od začiatku. Jej zoznámenie s Michalom prebehlo skutočne zvláštne a ja som najprv netušila čo si o tom celom myslieť. To čo nasledovalo ďalej ma ale veľmi rýchlo utvrdilo v tom, že Vanesa bude skvelou postavou. Taká svojrázna, no aj napriek tomu v niektorých veciach rovnaká ako všetky ženy. 

Samotný príbeh bol peknou plynulou jazdou s prekvapeniami a menšími záhadami či tajomstvami, Autor Lukáš vyvážil smutnejšie udalosti tými veselými, postavy vedeli čo je irónia a kedy ju použiť :D. V knihe je skutočne veľa momentov, ktoré vo vás vyvolajú poriadne emócie. Ako sľubuje anotácia, príbeh je skutočne mixom príbehu zo života s tajomnom a parádnym humorom.

Líška jedna hrdzavá je autorova prvotina a musím povedať, že ma v dobrom prekvapila. Príbeh sa čítal svižne, mnohé scény som si reálne dokázala predstaviť akoby sa stali aj mne. A rozhodne chcem navštíviť Ester :D.

Lukáš Viglaš má podľa mňa potenciál byť ešte lepším ako je so svojou prvotinou. Líška jedna hrdzavá odo mňa získava 8,5 boda z 10. Knižku odporúčam každému kto sa chce pri čítaní zasmiať a parádne si oddýchnuť.

Ďakujem vydavateľstvu Venupress za možnosť prečítať si knižku. Už teraz sa teším na ďalší príbeh z pera tohto autora ^͜^. 

Komentáre