Zrodil sa autor: Natali Fox

Dnes prinášam rozhovor s novou slovenskou autorkou na poli fantasy kníh, Natali Fox. Jej prvotina Katja si získala fanúšikov takmer okamžite a niet sa ani čomu čudovať. V rozhovore sa dozviete viac o autorkiných plánoch so sériou a aj niekoľko zaujímavých zákulisných informácii.

 

Katja je tvoja prvotina. Kedy si prišla na nápad napísať práve tento príbeh? Bola Katja aj pôvodne Katjou?

Nie, pôvodný príbeh bol dokonca standalone a nie štvordielna séria. Aj celá pointa príbehu bola o niečom celkom inom, napríklad existovala iba krajina Trésia, kde sa celý dej odohrával. Postupne sa nápady v mojej hlave nabaľovali, až som to po pár prvých kapitolách od základu zmenila. Ale Katja ako samostatná postava, vznikla ešte v dávnych časoch :). Keď som mala zhruba pätnásť rokov, tak sa Katja narodila, aj keď teda v inom príbehu. A rovnako jazdila na gryfónovi Briamovi a strieľala z luku, bola to taká malá divoška :D


Tvoja knižka vyšla ako samonáklad. Na Slovensku je ešte stále trochu nezvyčajné aby knižka vyšla inak ako vo vydavateľstve. Prečo si sa rozhodla ísť touto cestou a akú rolu v tom hralo vydavateľstvo Enribook?

Na Enribook som natrafila čírou náhodou, keď som čítala knižku od Mišky Zamari - Zákulisie samovydávania, kde sa o p. Jarkovskej z Enribooku zmieňovala. Tak som ju jednoducho hneď kontaktovala (p. Jarkovskú), dohodli sme si spoluprácu a bolo. Samovydávanie je veľmi náročné na čas a peniaze. A ešte sa treba vedieť predať, aspoň trošku a byť stále viditeľná a na očiach. Nič z toho by som však spätne nemenila. Pre mňa je sloboda neoceniteľná a aj keď som urobila zopár prešľapov pri prvej knihe, myslím, že som poučená a pri druhej, ktorá snáď vyjde onedlho, sa to už nesmie opakovať. Budem si v tomto držať palce :).


Čo bola pre teba najťažšia a najľahšia vec pri samovydaní?

Najťažšie určite zohnať peniaze :D. Je to nemalá suma a nikdy neviete, či sa to vráti. Aspoň pri debutantoch a úplne neznámych autoroch (akým som aj ja, keďže Katja - Prebudená mágia je moja prvotina), ktorým pri samovydávaní nikto neurobí žiadnu reklamu, to tak je. Všetko je na vás a to je to najlepšie, že máte voľné ruky, a zároveň najťažšie. Najľahšie, alebo skôr by som povedala to, čo ma najviac odľahčilo a odbremenilo, bolo zveriť tlač a distribúciu niekomu inému (samozrejme aj za to platíte províziu). Nevravím ale, že to tak bude navždy, no samovydávania sa zatiaľ vzdať nechcem. Do budúcna by som si možno iba niektoré úkony chcela riešiť úplne vo vlastnej réžií (t.j. bez vydavateľstva).


V našom spoločnom streame sme sa rozprávali aj o tom, že Katjin príbeh bude séria. Na koľko častí sa môžeme tešiť a čím všetkým potrápiš postavy a čitateľov?

Séria KATJA má štyri časti. Zatiaľ. Pokiaľ sa mi text nejako prudko nenatiahne, malo by to tak zostať. Druhá kniha je už na komplet napísaná a momentálne posunutá betareaderom. Tretia kniha je tiež napísaná, ale čaká ma tam ešte veľa úprav a tej sa chcem venovať na rok po vydaní druhej knihy. No a štvrtá je zatiaľ iba v mojej hlave, aj keď musím dodať, že príbeh mám kompletne premyslený a myslím, že už ho nijako obzvlášť meniť nebudem.

Viem, čo sa každej postave stane, ako to celé skončí a aké bude finále :).

Nechcem veľmi prezrádzať, ale prídu viaceré dejové zvraty, ktoré si myslím, že nikto nepredpokladá. Totižto nemajú ako :D. V prvej knihe bolo čo-to vysvetlené a niečo ďalšie naznačené. Ja to všade hovorím, že prvá kniha je iba taký úvod, zoznámenie sa s postavami a svetom, zhrnula by som to slovami: „Ako to všetko začalo.“ Všetky moje postavy majú svoj príbeh, ktorý bude ešte rozvinutý. Katja, Argos - ako hlavné postavy - Viola, Rodan, Ember, Astrid, Branilda, Horan, Tarok... atď. Prídu nové postavy a veľmi kľúčové, ktoré ešte zamiešajú karty. Pribudnú magické bytosti, mágia ako taká bude vysvetlené do väčšej hĺbky, s hrdinami zažijete nové dobrodružstvá na mori, aj v snehu. Kniha bude trošku temnejšia a vážnejšia (ak to tak môžem nazvať). Bude to ešte pestré :).


Aký najvtipnejší a najbizarnejší zážitok máš so svojimi postavami?

Tak toto fakt neviem. Ale napadla mi jedna situácia s mojim manželom. Keď raz čítal druhú knihu, prišiel za mnou, škaredo na mňa pozrel a povedal: „Nie že ich zabiješ. Nechaj ich žiť, nech si ešte užijú. Jasné?“ Nepoviem, o aké postavy išlo, ale týmto zásahom im zmenil život, lebo ako správne odhadol, naozaj som ich v druhej knihe plánovala „zabiť“ :D

Ale keď už sme pri postavách, nedá mi nepovedať, že mojou najobľúbenejšou postavou je Argos a milujem ho celého taký, aký je. Jeho minulosť, jeho správanie a to, čo ešte len urobí v ďalších knihách. Pre mňa je to tá najčistejšia duša v celej sérii. Dala som doňho, ako jediného, aj kúsok skutočného človeka, ktorého zo svojho života poznám (to ale nepoviem, o koho ide).


Pár dní dozadu si zverejnila na Wattpade ochutnávku z pripravovaného pokračovania druhej knihy. Čo ty a táto platforma?

Pravdu povediac, založila som si ho až vtedy, keď som sa chystala vydať prvú knihu, aby som mohla zverejniť prvé kapitoly v rámci ochutnávky, ako hovoríš. Priznám sa, že tam knihy ani príbehy nečítam, vlastne celkovo ani veľmi nefungujem. Iba sem-tam nakuknem, že čo nové, lebo občas mi tam aj chodia správy od čitateľov, ale len veľmi zriedka. Skôr ma kontaktujú cez Facebook a Instagram.

 

Natali ďakujem krásne za rozhovor a verím, že pokračovanie tejto série bude ešte lepšie. Moju recenziu na Katju nájdete TU.

Komentáre