Kráľovná krvi

Kráľovná krvi - Michaela Ella Hajduková

Michaela Ella Hajduková je autorka, ktorá si meno získala hlavne svojimi historicko-romantickými príbehmi a tým, že si dáva veľmi záležať na hodnovernosti použitých zdrojov. Kráľovná krvi je jej sedemnástou knihou.

Kráľovná krvi ponúka zaujímavý náhľad do života Erzsébet Báthoryovej. Každý z nás si isto na škole, ale aj mimo nej, vypočul veľa historiek o tom ako sa táto žena kúpala v krvi mladých dievčat. Autorka v príbehu podáva skutočne zaujímavý dôvod prečo sa o Báthory šírili podobné reči. Tento dôvod bol skutočne originálny a myslím, že na tú dobu pre ženu aj veľmi netypický.

V príbehu sa okrem Erzsébet stretávame aj s Cigánkou Darvuliou, ktorá je veľmi kľúčovou postavou. Ja osobne som si ju skutočne veľmi obľúbila, pretože to bola skvelá postava! Obe ženy spojí zaujímavá príhoda, a toto ich stretnutie odštartuje poriadne zaujímavú záľubu na vtedajšiu dobu :D.

Erzsébet je skutočne zaujímavá žena. Je svojská a rázna. Dokáže však prejaviť lásku a starostlivosť, ktorú okrem jej rodiny dostanú aj jej poddaný. Spoločne s Darvuliou sa starajú o všetky možné zranenia. Obe totiž zaujíma liečenie a chirurgia a v temniciach zachránili nejeden život.

Po manželovej smrti sa Erzsébet stáva mocnou a bohatou ženou a jej silné postavenie a pevná ruka sú niektorým ľuďom veľmi proti srsti. Práve vďaka nim sa spustia lži, ktoré nič netušiacej grófke dláždia cestu priamo do pekla.

V príbehu nám autorka okrem historických udalostí ukazuje aj silu priateľstva, lásky a vedomostí. Rovnako však poukazuje na nenávisť, intrigy a závisť. Každá z týchto emócii formuje ľudskú podstatu a autorke sa to podarilo skvelo zachytiť. 

Erzsébet vám v mnohých momentoch môže prísť ako krutá žena plná zloby. To je však len jej vonkajšia škrupina. Darvulia je trochu iný prípad. Jej dobré srdce a obrovskú ochotu pomáhať uvidíte hneď a zaraz. Tiež však vie, že nepatrí medzu šľachtu a podľa toho sa aj správa. Obe ženy sú rozdielne, niečo ich však predsa len spojí a vytvorí sa medzi nimi silné a krásne puto.

Som veľmi vďačná, že sa mi do rúk dostala Kráľovná krvi, pretože mi ponúkla veľmi zaujímavý pohľad na Báthory o ktorej som počula viac zlého ako dobrého. Autorka skvelo spracovala historické fakty a dotvorila ich svojou fantáziou tak, že by som vôbec nemala problém uveriť, že je príbeh čisto podľa skutočnosti.

Kráľovná krvi odo mňa dostáva 10 bodov z 10 a momentálne to je top kniha, ktorú som od autorky doposiaľ čítala.

Ďakujem Miške Hajdukovej za možnosť prečítať si tento úchvatný príbeh a už teraz netrpezlivo očakávam príbeh o Darvulii ^͜^.

Komentáre