Dedička ruže

Dedička ruže - Majka Danihelová

Majka Danihelová je slovenská autorka, ktorá debutovala svojou knihou V znamení ametystu (Cooboo, 2018). Jej druhý knižný počin, Dedička ruže (Venupress, 2022), je trošku odbočkou od fantastiky. Majka sa okrem písania venuje aj blogu a pracuje ako externá redaktorka pre viaceré vydavateľstvá.

Hlavná hrdinka Violet má za sebou skutočne zaujímavú a traumatickú minulosť. Spoločne so svojou tetou pripravia plán pomsty. Ako už býva zvykom, Violet nečaká, že sa niečo môže zvrtnúť.

Od tejto knižky nič neočakávajte, len tak z nej totiž dostanete maximum! Možno sa niekomu tieto slová páčiť nebudú, ale pri tejto knižke to rozhodne platí. Ja som do Dedičky ruže šla úplne naslepo a hoci som výnimočne čítala anotáciu, nevedela som úplne odhadnúť čo môžem čakať. 

V prológu sa stretávame s dvanásťročnou Violet a zisťujeme ako celý jej príbeh začal. Autorka po malých častiach prelína minulosť so súčasnosťou a ukazuje nám tak udalosti, ktoré osvetľujú Idin a Violetin plán. Bližšie predstavuje hrdinov a vy pri čítaní začnete premýšľať kto bude nakoniec tým zlým.

Napriek tomu, že má Violet za sebou prísny tréning a výchovu, stále dokáže byť výbušnou mladou ženou, ktorá koná spontánne. Niekedy tým zachráni situáciu, no častokrát jej to vyrobí len väčšie problémy. Priznám sa, že som bola niekedy dosť na vážkach čo sa týkalo Violet, pretože bola v mnohých ohľadoch dosť chladná a išla si tvrdo za svojim, na druhú stranu mala aj jemnejšie momenty a tie som si užívala. A práve tieto momenty sa spájali s jednou postavou, ktorú si určite obľúbite ^͜^. Je dosť možné, že sa v určitých momentoch budete na hlavnú hrdinku trochu hnevať, pretože aj ten kúsok pekných momentov dokáže obetovať pre plán.

Mňa osobne však zamrzelo pri pár častiach (doslova pár), ktoré mi prišli akoby bol toto autorkin prvý rukopis a mala nevypísanú ruku. Popravde vôbec som nečakala, ale na druhú stranu musím povedať, že to vôbec nepokazilo môj celkový dojem z knižky. 

Dedička ruže je skutočne pozoruhodný príbeh a hlavne iný oproti iným, ku ktorým sa bežnejšie dostanem. Spája v sebe akciu, tajný spolok, rodinu, priateľov a lásku. Tiež je super, že na začiatku knihy je upozornenie (trigger warnings) na násilie a rovnako aj vekové odporúčanie.

Na knihe vás však nezaujme len samotný príbeh, ale aj neskutočne príťažlivý zovňajšok. Nádherná oriezka, ktorá si vás získa hneď ako ju uvidíte.

Celkovo som s príbehom spokojná, má však jednu nevýhodu, ešte nie je pokračovanie :D. Verte mi, že po závere príbehu ho budete chcieť čo najskôr. Dedičke ruže dávam 9 bodov z 10 a už teraz sa neviem dočkať pokračovania. 

Ďakujem veľmi pekne Majke Danihelovej a vydavateľstvu Venupress za knižku a možnosť obohatiť si nielen dušu, ale aj knižnicu o krásny kúsok ^͜^.

Komentáre