Mrcha

Mrcha - Gabrielle Bernátová

Gabrielle Bernátová je slovenská autorka píšuca pod pseudonymom. Debutovala v roku 2014 knihou Dedička a hneď za tým nasledovala Nevyspytateľná mrcha. V roku 2015 zas pokračovanie s názvom Nezastaviteľná mrcha. V roku 2021 vyšli tieto dve knižky spojené do jednej aj s jednotným názvom Mrcha.

Lea Soranová je mrcha, dokonca by sa dalo povedať, že Mrcha s veľkým M. Neskutočne arogantná, a možno by sa vám zdala aj trochu psycho, hlavne je teda ochotná spraviť čokoľvek pre ochranu svojich milovaných. Tiež je však pravda, že svoje skutočné emócie veľmi dobre skrýva, čo jej zaručuje ešte väčšiu ochranu.

Autorka sa dosť dobre vyhrala s hlavnou hrdinkou, pretože vás donúti si ju obľúbiť a zároveň ju aj nenávidieť. Počas čítania dostanete možnosť pochopiť jej zložitú povahu a situácie, ktoré skutočne zaujímavo vysvetlia jej podstatu. Možno budete počas čítania hádať zápletku tak ako ja a možno rovnako ako ja prídete k rovnakým záverom. Nenechajte sa však oklamať. Všetko je totiž úplne inak ako sa zdá. Lea Soranová rozohrala veľmi nebezpečnú hru a v stávke je veľmi veľa.

Ak čakáte romantiku, budem vás musieť sklamať. Autorka sa zameriava hlavne na vykresľovanie medziľudských vzťahov, čo jej perfektne ide. Samozrejme, že v príbehu nájdeme aj tú romantiku, ale pomenej.

Viem, že v poslednej dobe je veľmi obľúbená téma mafie v knihách, ja sa jej však zakaždým trochu obávam. Ani pri tejto knižke to nebolo inak. Treba však povedať, že Mrcha prekvapila, pretože ani raz nepadlo slovo mafia. Zato ste mali možnosť počuť z každej strany slovo rodina, čo podľa mňa túto „organizáciu“ pomenúva veľmi výstižne.

Vďaka častiam z minulosti po malých kúskoch odhaľujeme dôvody, ktoré viedli Leu k jej terajšiemu ja. Avšak ani vďaka tejto minulosti nie je úplne možné odhaliť čo presne hlavná hrdinka plánuje. 

Napriek tomu, že som sa spočiatku málinko obávala čo ma bude čakať, ostala som milo prekvapená. Autorka si ma získala svojim štýlom písania, hlavne sa nebála používať vulgarizmy, ktoré podľa mňa k tomuto typu príbehov patria. Nutne však treba povedať, že nepôsobili umelo a do textu boli zakomponované pozoruhodne tak, aby presne sedeli na situáciu. Mrchu odporúčam každému, kto má rád prostredie mafiánskej rodiny a poriadny mix rôznych situácii a typov postáv.

Mrcha odo mňa získava 8 bodov z 10 a ja som zvedavá čo ma čaká v ďalšej časti. Ďakujem autorke za možnosť prečítať si jej prácu ^͜^.

Komentáre