Zlověsti

Zlověsti - Pavel Skořepa

Zlověsti boli takým mojim vybočením z komfortnej zóny. Musím však povedať, že veľmi nezvyčajným ale zaujímavým.

Zbierka poviedok a básní niesla v sebe kúsok temna, humoru a absurdity. Pri niektorých poviedkach som sa skôr pobavila a niektoré mi zabezpečili zimomriavky na chrbte.

Musím povedať, že som čakala prepojenie medzi jednotlivými poviedkami, čo sa však nestalo. Miesto toho som však našla isté spojenie medzi poviedkami a básňami. A presne toto sa mi páčilo.

Určite musím vyzdvihnúť to ako autor vystihol krutú realitu dnešného sveta a zaujímavým spôsobom to prepojil aj so starými strašidelnými príbehmi. A hoci nie som práve fanúšik básní, v tejto zbierke ma oslovili práve tie. Najviac ma na nich dostalo hlavne to, že som konečne tušila ich zmysel (aspoň v to dúfam).

Ako som už spomínala, veľmi ma oslovilo ako autor písal o realite sveta, rôznych pocitoch ktoré môže človek zažiť a ako sa s nimi vie vysporiadať. Všetko toto prepojil s dávkou mágie a nadprirodzena, čo textom dodalo zaujímavý tón. Ani básňam nechýbal nádych absurdna, Práve to prepojenie reality a mágie ja skutočne môžem. 

Prekvapenie a následnej aj pochopenie sa ku mne dostalo na záver keď som si prečítala autorove záverečné slová. Autor totižto spomína aj Marka E. Pochu, ktorý „údajne“ môže za všetko :D. V tom momente mi bolo jasné hneď niekoľko vecí. Hlavne teda tá absurdita :D. Kto vie tak vie a kto nie, tak nech si prečíta niečo od Marka a následne aj túto zbierku Zlověstí.

Aby som to tak celé zhrnula, táto útla knižka ma pobavila ale aj prekvapila. Prekvapením boli hlavne tie básne, pretože ja ich skutočne neobľubujem, no tu mi akosi sadli a bavili ma. Knižke dávam 7 bodov z 10 a musím povedať, že som zvedavá aj na autorovu ďalšiu tvorbu.

Ďakujem vydavateľstvu Art Floyd za možnosť prečítať si Zlověsti ^͜^.

Komentáre