Dvojčatá z ľadu

Dvojčatá z ľadu - S. K. Tremayne

Dvojčatá z ľadu sú príbehom, ktorý mne osobne asi veľmi nesadol. Na druhú stranu je však skutočne dobre napísaný. Moorcraftovci sú rodina s veľmi zaujímavým príbehom, ktorý vás bude držať pokým neotočíte poslednú stranu.

Manželia Angus a Sarah zažili tragédiu, ktorú by nemal zažiť žiaden rodič. Tragická smrť jedného z dvojčiat do rodiny prinesie okrem smútku aj odcudzenie sa a kopu ďalších problémov, ktoré každá z postáv rieši po svojom. Angus sa poddá alkoholu, Sarah radšej všetky udalosti z toho dňa vytesní a malá Kirstie sa začne správať ako nebohá Lydie.

Celý tento stav v rodine by malo zachrániť presťahovanie sa na ostrov, ktorý Angus zdedil. Spočiatku to vyzerá veľmi nádejne, no so zhoršujúcim sa stavom Kirstie/Lydie sa zhoršuje aj všetko ostatné. Sarah pátra po tom čo sa skutočne stalo v ten deň a dochádza hneď k niekoľkým obvineniam.

Angus sa už takmer začiatku správal zvláštne a vôbec nepôsobil sympaticky, aspoň ja som ho tak nevnímala. Tento pocit z neho mi ostal takmer do konca knihy. Sarah mi zas prišla ako zúfalá matka, ktorá sa nedokáže zmieriť s minulosťou a neustále sa jej pridŕža, istým spôsobom v nej aj žije ďalej. Malá Kirstie sa zo smrťou svojho dvojčaťa vyrovnáva asi najťažšie a mňa jej postava zasiahla asi najviac. 

S každou stranou som mala stále väčší zmätok a moje teórie o tom, čo sa skutočne stalo v ten osudný deň, boli taktiež viac a viac šialenejšie. Autorka skutočne majstrovsky napísala zápletku, pretože do poslednej strany mi také vysvetlenie ani len nenapadlo. A hoci záver bol skvelý, dosť mi vadila atmosféra, ktorá z príbehu šla. Vôbec sa nečítal jednoducho. Po dočítaní som mala pocit, že to autorka chcela už moc všetko prepchať, pretože každý jeden zvrat človeka poriadne domotal. Možno to tak malo byť, no mne osobne to moc nešlo na chuť.

Dvojčatá z ľadu odo mňa dostávajú 6,5 boda z možných 10. Ďakujem @mamkaknihomolka za možnosť zúčastniť sa štafety ^͜^.

Komentáre