Lacrimosa: Rekviem pro Saschu

Lacrimosa: Rekviem pro Saschu - Alice Scarling

Do Lacrimosi som sa púšťala bez akýchkoľvek očakávaní. A musím povedať, že to bola najlepšia vec akú som spravila :D. Niežeby bola knižka zlá, to nie, len ja som v nej našla viac negatívneho ako pozitívneho.

Upíri nikdy neboli mojou šálkou kávy, no povedala som si, že tomu dám šancu. Dostala som však úplne iný príbeh ako som si pôvodne myslela, čo ma dosť prekvapilo.

Asi najviac ma prekvapila prvá osoba, ktorá je pre mňa vo fantasy pomerne rušivá.  Dúfala som, že si aspoň kúsok zvyknem, no bohužiaľ, mala som problém pri čítaní od začiatku do konca. Musím priznať, že mi to ubralo na zážitku z príbehu.

Saschu som mala takmer od začiatku chuť pretrhnúť vo dvoje. Tak nesympatickú postavu som v knihe už dlho nenašla. Namyslená hviezdička, ktorá má schopnosť dostať sa ľuďom do hlavy a ovládnuť celé ich telo. Prišlo mi to trochu divné, že sa za svoj život Sascha nestrela s niekým iným kto by mal schopnosť, hlavne, že upírov stretávala na pravidelnej báze. Najviac ma dožralo asi to, že práve na upírov verila, ale žeby uverila v existenciu anjela, tak to už nie. Ďalšia vec, ktorá mi na nej vadila vo veľkom bola jej neutíchajúca potreba riešiť všetko sexom. Akože fakt mi pripomenula Lauru z 365 dní. 

Aby som však nebola len pri negatívach, musím povedať, že ma veľmi prekvapilo kto je Saschiným otcom. Počas čítania som mala jeden tip, no ten mi veľmi nevyšiel. O to viac ma však autorka prekvapila a to vnímam ako plus.

Hoci som sa väčšinu knihy trápila s dejom, koniec ma jemne povedané totálne rozsekal. Akože vôbec som nepochopila prečo to muselo skončiť práve takto. Keďže je toto len prvá kniha z trilógie, koniec sa dal podľa mňa spraviť aj úplne inak. (Spoiler) To teraz akože vstane v ďalšej knihe z mŕtvych? (Spoiler)

Kniha mala celkom potenciál, určite sa tam s tým dalo vyhrať, no akosi to nevyšlo. Čakala som kúsok niečo iné a hoci sa našlo niekoľko svetlých momentov, po dočítaní som ostala sklamaná. Dávam 4,5 boda z možných 10.

Ďakujem za možnosť zúčastniť sa štafety @knihomolka_martina ^͜^.

Komentáre