Krásny život tučniakov

Krásny život tučniakov - Ivana Alexi

Nejdem klamať, na tejto knižke ma najviac zaujal názov. Proste tučniaky sú u nás doma veľmi obľúbené, takže táto kniha bola taká menšia povinnosť. Hoci som čakala príbeh viac prepojený práve s tučniakmi, nevadilo mi, že to tak nebolo.

Miriam je postava, ktorá býva sama len so psom čo vlastne nie je psom, má síce svoju prácu, no v živote jej stále niečo chýba. Náhodne vypočutý fakt o tučniakoch, ktorí nemajú depresiu ju zaujme a čo to si o nich vyhľadá. Zo začiatku na mňa Miriam pôsobí ako totálne zúfalá, nespokojná a deprimovaná žena. Práve zúfalstvo a fakt o tučniakoch ju doženú k tomu aby napísala príspevok do diskusného fóra a prekvapivo naň dostane aj odpoveď. Mailová konverzácia sa rozbehne a nakoniec sa z toho vykľuje aj spoločné písanie príbehu, kde si Miriam môže splniť svoje vysoké požiadavky na chlapa.

Okrem spoločných mailových konverzácii medzi Miriam a Máriom nám autorka ukazuje aj ďalšiu časť hrdinkinho života. Jej prácu, rodinu, spoločenský život, psa a každodenné radosti a starosti bežného života. Najviac sa mi páčili stretnutia s babi ^͜^. Tie boli síce miestami šibnuté, no to im dodávalo istý šmrnc a pocit spokojného detstva. A to bolo veľmi krásne. 

Avšak tento príbeh je aj o láske a Miriam sa ju podarí nájsť práve u neznámeho pisateľa Mária. Ich konverzácie trvajú do hlbokej noci a aj napriek tomu, že sa nestretli si rozumejú aj cez slová. Prvé spoločné stretnutie je skutočne nezvyčajné. Stretli by ste sa s niekým vo vlaku len na istý vymedzený čas? Títo dvaja to spravili presne tak ako postavy z ich spoločného príbehu. Osud sa však rozhodol, že ich spoločný čas trochu predĺži a ich cesta vlakom trvala omnoho dlhšie. Aby však nebolo všetko iba ružové, pri prvej príležitosti sa niečo pokaziť skrátka musí. Tu sa to však pokazilo takým spôsobom, že som to vôbec nečakala. Treba Miriam uznať, že sa s tým popasovala skutočne svojským spôsobom, rozhodne ukážkovo.

Záver knihy sa mi veľmi páčil a som rada, že som knižku mohla čítať, pretože je napísaná fakt vkusne a je plná emócii a trefných poznámok a myšlienok.

Málinko mi chýbalo viac tučniakov, no aj napriek tomu to bolo rozhodne skvelé čítanie a ja si prosím viac takýchto kníh. Krásny život tučniakov odo mňa dostáva 9 bodov z možných 10.

Ďakujem za možnosť zapojiť sa do štafety @reading_with_nataly ^͜^.

Komentáre