Město knih

Město knih - Akram El-Bahay

Toto bola kniha, ktorá ma zaujala hlavne svojim názvom. Dokonca aj anotácia ma veľmi navnadila a ja som si teda nastavila nejaké očakávania.

Začiatok bol pre mňa trochu divný. Zoznamujeme sa so Samirom priamo v akcii pri krádeži. Priznám sa, také niečo som nečakala. Hlavne teda keď sa v anotácii spomínal knihovník a obrovská podzemná knižnica. Celkom rýchlo sa to však vysvetlilo a ja som bola prekvapená, že sa úspešný zlodej rozhodol skončiť.

Samir by bol podľa mňa aj skvelou postavou, keby autor pomenoval aj vnútornú stránku postáv. Popri čítaní som mala pocit, akoby boli postavy ploché ako list papiera a len miestami bolo bádať náznak nejakej hlbšej podstaty.

To sa však nedalo povedať o svete, ktorý bol skutočne perfektne vymyslený. Obrovská knižnica pod mestom plná starých ufrfľaných knihovníkov a tajomného  Srdca Města knih. Celý príbeh bo perfektne pretkaný rozprávkami a rôznymi bytosťami. Celé mi to úplne počarovalo a asi len kvôli tomu skvelému prostrediu by som siahla aj po pokračovaní.

Z postáv som si najviac obľúbila Kani, hoci aj to je dosť diskutabilné vzhľadom k plochosti postáv. Avšak páčilo sa mi aká bola odhodlaná objasniť záhady, ktoré sa spájali s celou Paramýtiou, a že ich bolo veľa.

Páčilo sa mi ako boli vyrozprávané a prepojené tradície a rozprávky Západu a Východu. Pre mňa osobne to bolo niečo nové a nezvyčajné a veľmi som si to užila. Opradené tajomstvami, plné akcie, ktorej bolo miestami až moc a samozrejme sa príbehu nevyhla ani láska ^͜^

Keď sa na to pozriem celkovo, tak ma kniha bavila. Mala svoje muchy, pre ktoré ma čítanie spočiatku ani nebavilo a trvalo mi dlhšie ako normálne. Aj napriek tomu bol však príbeh a svet Paramýtie zaujímavý a tajuplný. Práve kvôli tomu svetu premýšľam či ísť do pokračovania alebo nie. Knižke dávam 6 bodov z možných 10.

Ďakujem @bookworm_terr za možnosť zapojiť sa do štafety.

Komentáre