Magický advent

Magický advent - Zuzka Šulajová

Knihy od Zuzky Šulajovej mám prečítané všetky okrem dvoch (to ešte dobehnem). A každá jedna ma zaujala :D. Inak tomu nebolo ani pri Magickom advente. Ten sa perfektne hodí na toto obdobie ^͜^.

Sofia je typický knihomoľ introvert. Aspoň mne tak prišla keď bola medzi ľuďmi. Vo svojom knižnom svete sa z nej stáva úplne iný človek. A presne tak sa zmenila aj keď prišla na lazy k svojmu starému otcovi.

Spočiatku je pre ňu náročné zvyknúť si na iný svet ako ten mestský. Celkom rýchlo sa však v novom prostredí adaptuje aj vďaka skupinke mladých, ktorí ju okamžite vzali medzi seba.

Sofia rieši problémy, ktoré sú pre tínedžera tak bežné :D. Byť zamilovanou a neviditeľnou pre Sama je pre ňu utrpenie. Odchodom na lazy sa to celé mení  ona začína byť vo svojich citoch veľmi nerozhodná a zmätená.

Páčilo sa mi ako autorka poukázala na dôležitosť medziľudských vzťahov. Či už ide o rodinu, kamarátov alebo lásku. To sú veci, ktoré nás formujú a hlavne vďaka nim sme takí akí sme. Aj preto bolo skvelé sledovať ako sa Sofia stala sama sebou a zistila, že miesto blogovania a vlogovania jej úplne stačia priatelia z lazov a rodina.

Asi jediná vec, ktorá mi liezla na nervy bola Sofiina škola a jej učitelia. Beriem, že učiteľ by sa mal istým spôsobom starať o svojho žiaka, no to, čo robili Sofii, to bolo priveľa aj na moje chápanie. Fakt jediná vec, ktorá ma poriadne dostávala do vývrtky. 

Návrat k denníkovému spôsobu knihy bolo po dlhej dobe skutočne osviežujúce ^͜^. Priznávam, že som si trochu zaspomínala na Džínsový denník, ktorý som čítala kedysi dávno.

Ako názov vraví, advent je magické obdobie a mágia sa objavuje vtedy keď ju vôbec nečakáme. Sofia sa totiž pokúša pričarovať si lásku svojho vysneného. Ani na lazoch sa jej čarovanie nevyhne, pretože tam sa tradície dodržiavajú. A aj napriek tomu, že takémuto čarovaniu veľmi neverí, skúša svoje šťastie aj ona. Ono sa to aj vyplní, hoci inak ako by sa dalo očakávať.

Celý príbeh pôsobí elektrizujúco čarovne a v tomto adventnom období to bolo skutočne krásne čítanie ^͜^. Príbehu dávam 9,5 boda z možných 10.

Komentáre