Čím horšie, tým lepšie

Čím horšie, tým lepšie - Nora Aden

Čím horšie, tým lepšie je knižka, od ktorej som neočakávala nič iné ako oddychovku. Tú som aj dostala, hoci trochu inak ako som čakala.

Jana je veľmi zaujímavou postavou, ktorá je maximálne utiahnutá do seba. Nedokáže si povedať svoje a snaží sa byť neviditeľná pre okolitý svet. Celé to je výsledkom výchovy, ktorú dostala. Asi každý z nás pozná, že keď he telo nejakým spôsobom obmedzené, myseľ lieta kade tade a je neskutočne kreatívna a neobmedzená. Vďaka takejto kreatívnej mysli Jana napíše veľmi šteklivý román a pod pseudonymom ho pošle vydavateľstvu. Odtiaľ sa jej ozvú, knihu chcú totiž vydať a pre Janu sa od toho momentu začína neskutočný kolotoč. Otvára sa jej nový svet, z ktorého je vydesená a v plnom nasadení sa prejaví jej zakríknutosť.

Istým spôsobom bola pre mňa Jana blbá. Myslím, že každý z nás si najprv prečíta zmluvu a až potom ju podpíše. Jana to nespravila a následky na sebe nenechajú dlho čakať. Z jej knihy sa stane bestseller a práva odkúpi zahraničné vydavateľstvo, ktoré trvá na turné.

Popravde prišlo mi to dosť pritiahnuté za vlasy, priveľké šťastie by musel mať človek na našom malom Slovensku aby prišiel zahraničný gigant a odkúpil práva na knihu. Tá nereálnosť mi skutočne prekážala.

Viac ako Jana ma zaujal Samo, ktorý mal na turné stvárňovať Borisa Silného. Mierne namyslený, úsmev sem, úsmev tam, no skrývajúci tajomstvo. Avšak tým svojim prístupom k životu „nakazil“ aj Janu a ona sa konečne začala pomaly prejavovať. 

Ich spoločné zážitky ma bavili, hoci sa mi miestami zdali naivné. Boli však aj vtipné a myslím si, že oboch ich v niektorých veciach zmenili.

Asi najväčší šok mi spôsobil záver. Vôbec som nečakala niečo také, no treba nechať, že to aspoň nebolo klišé :D. Celkovo knižku hodnotím ako priemer a dávam 5 bodov z možných 10.

Ďakujem @our.world_of.books za možnosť zapojiť sa a spoznať ďalšiu slovenskú autorku ^͜^.

Komentáre