Zasnený neznámy

Zasnený neznámy - Laini Taylor

Zasnený neznámy je knižka do ktorej som sa neskutočne zamilovala. Nebolo to však na prvý pohľad ani prvé začítanie sa. Prišlo to postupne, no o to viac som sa do knižky zaľúbila.

Toto bola kniha pri ktorej som si, ako jednej z mála, prečítala anotáciu. Tá ma celkom zaujala, takže nebolo pochýb, že si knižku musím prečítať. Začiatok bol pre mňa však akosi náročnejší a trvalo mi kým som chytila tú správnu slinu na čítanie. Potom to však šlo už samé a za dva dni som mala knihu prečítanú. Avšak dlhšie mi trvalo spracovať všetky tie pocity, ktoré vo mne zanechala.

Na Lazlovo meno som si spočiatku nevedela akosi zvyknúť. Prišlo mi veľmi nezvyčajné, zato však aj veľmi originálne. Avšak aj napriek tomu som ho akosi nevedela dostať na jazyk. To sa počas čítania zmenilo pretože Lazlo je neskutočnou postavou. Má dobré srdce, rozum a miluje knihy. Jeho posadnutosť Nárekom je iná ako ostatné závislosti. Lazlo chce totiž rozlúštiť záhadu tohto mesta a zasvätil tomu celý svoj doterajší život. A konečne sa mu naskytla možnosť, ktorá môže splniť jeho najtajnejšie želanie, vidieť Nárek na vlastné oči.

Okrem Lazlovej dejovej linky sledujeme aj ďalšiu. Sarai je iná ako Lazlo, hlavne teda vzhľadovo. Je totiž modrá a svet ani netuší, že vôbec existuje. Obaja sa na všetko naokolo pozerajú svojimi očami a ich svety sú odlišné, no obaja majú svoje sny, ktoré ich vedú dopredu. Prepojenie týchto dvoch postáv je prekvapujúce a istým spôsobom aj magické. 

So Sarai som mala spočiatku zvláštny pocit. Bola iná a svojou mocou ma veľmi zaujala, mierne šokovala a málinko aj vystrašila. Nepáčilo sa mi ako jednoducho sebou nechala manipulovať, čo vo svoj prospech využívala práve Minya. To sa aspoň z časti zmenilo a Sarai sa na svet začala pozerať svojou vlastnou optikou bez ovplyvnení druhými.

Obe hlavné postavy prešli počas príbehu kus cesty, ktorá ich zmenila a vyformovala. Začiatok sa trochu ťahal a možno aj preto bolo pre mňa čítanie spočiatku ťažšie. Celý svet bol však ale nádherne premyslený, vykreslený a magický. To mi učarovalo takmer okamžite a nevedela som sa toho nabažiť.

Záver ma prekvapil a rozbil na kúsočky. Nič z toho som nečakala, bolo to šokujúce. Za poslednou bodkou som nutne potrebovala pokračovanie pretože ostalo veľa nevypovedaného a zakrytého tajomstvami. 

Zasnený neznámy je plný mágie, tajomstiev, prekvapení a širokej škály emócii. Som zvedavá ako sa celý príbeh vyvinie a kam sa hlavné postavy dostanú. Popravde, nedá sa mi v tejto recenzii povedať všetko čo by som chcela, pretože celý príebh je rozmanitý a každá postava ponúka pri čítaní niečo iné.

Knižke dávam plný počet bodov.

Komentáre