Whiskey, krv a striebro

Whiskey, krv a striebro - Martin Hatala

Päť poviedok o detektívovi Christopherovi Orchardovi, ktorý nie je práve typickým detektívom akého by sme čakali. Avšak práve o to viac sú jeho príhody zaujímavejšími.

Autor čitateľa vracia v čase do zlatej éry filmu v LA. Celé je to skvelo autentické a mne osobne sa to veľmi hodilo k hlavnému hrdinovi a jeho strieborným guľkám. Ak ste sa pri tých guľkách práve zasmiali, tak sa dosmejte. Orchard totiž pátra po rôznych nadprirodzených príšerách a na tie neplatí nič iné ako striebro.

Musím povedať, že som bola skutočne zvedavá ako sa autor popasoval s písaním a bola som celkom prekvapená, pretože kniha sa čítala svižne a dosť som sa nasmiala. Humorné časti som čakala a tešila som sa na ne, keďže autor je aj komik.

Orchard mi počas čítania však niekoho neustále pripomínal. Zhruba v polovici som si uvedomila koho. Štrkáča Callahana. Obaja sa totiž nedokázali pohnúť bez svojich milovaných zbraní a jeden nasával viac ako ten druhý :D. Musím povedať, že to bola celkovo vtipná zhoda náhod. Avšak Orchard bol ak niečím kúsok iný. Jeho zmýšľanie o živote a sebe samom bolo trochu temnejšie a mne prišlo istým spôsobom aj smutnejšie.

Pri čítaní som sa cítila ako v čiernobielom filme. Väčšina deja sa odohrávala za tmy, čo len umocňovalo tmavé farby a atmosféru. A možno aj preto na mňa pôsobil hlavný hrdina takým dojmom ako som spomínala kúsok vyššie. 

Zaujalo ma, že autor s postavou cestoval a hoci všetky cesty viedli z a zase späť do LA, pozreli sme sa aj inde. Napríklad aj do bývalého Československa, čo bolo skutočne zaujímavé ^͜^.

Keď sa na knihu pozriem celkovo, tak ma bavila. Síce bola kúsok tmavšia, no to jej neubralo na čítavosti. Popravde, pokojne by som uvítala o jednu dve poviedky naviac :D. Knižke dávam 7,5 boda z možných 10. Už teraz sa teším na ďalšiu autorovu tvorbu.

Ďakujem vydavateľstvu Artis OMnis za dôveru a knižku ^͜^.

Komentáre