Sherlock Holmes 1

Sherlock Holmes 1 - Sir Artur Conan Doyle

O tejto knižnej postave počul už snáď každý jeden. Okrem kníh sú aj filmy a seriály, a to hneď niekoľko rôznych spracovaní. Musím povedať, že seriál som nevidela ešte ani jeden, ale mám v pláne si konečne jeden pozrieť. Filmy som videla, no a na knihu som sa veľmi tešila.

Sherlock Holmes je rozhodne zaujímavou a tak trochu aj sebestrednou postavou. Asi som čakala všeličo možné od neho, no to aký bol v skutočnosti bolo úplne iné. Nebudem klamať keď poviem, že som ho mala častokrát chuť niekam poslať. Avšak jeho mozog a celkovo premýšľanie je veľmi fascinujúce ˃͜˂.

V tejto knihe sa v prvej časti spoznávame so Sherlockom a Watsonom a rovno sledujeme  riešenie ich prvého spoločného prípadu, ktorý od začiatku vyzerá takmer neriešiteľne. Musím povedať, že by mi ani v najmenšom nenapadlo skúmať tak detailne stopy pred domom a na ceste. Isto by som však vzala otlačky nôh a nedovolila by som si špekulovať nad prípadom tak ako to takmer okamžite spravila polícia na mieste činu.

Celé objasnenie bolo zaujímavé a dosť nečakané, nakoľko proste Holmes len zrazu nasadil putá a bum, tu je náš vrah. Trochu mi vadilo, že to bolo celé také náhle. Ani sama som neskúsila spojiť nejaké stopy a záchytné body, pretože mi chýbali.

V druhom príbehu to už bolo lepšie, tam mi bolo takmer hneď jasné kto za tým je. Akurát mi chýbal ten príbeh za tým a celkovo vysvetlenie. Ale aj na to som aspoň z časti nejak prišla, no konečné vysvetlenie ma obohatilo o detaily, ktoré by mi fakt nenapadli. 

Keď sa na to pozriem celkovo, viac sa mi páčil druhý príbeh. Možno kebyže je to písané z pohľadu Sherlocka a nie Watsona, bolo by to kúsok zaujímavejšie. Ja osobne by som celkom rada nazrela do tak geniálnej mysle ako je Sherlockova. Avšak aj napriek tomu to bolo zaujímavé čítanie ^͜^.

Celkom zaujímavé bolo vykreslenie polície ako takých ťuťkov, ktorí takmer okamžite vytvorili vlastné a jednoduché závery a nechceli sa od nich pozrieť iným smerom. Trochu ma zarazilo, že neboli schopní ani nahlas uznať Sherlockovu pomoc na prípadoch, hoci ho takmer celý zakaždým vyriešil sám :D.

Knižke dávam 6,5 boda z možných 10. Ďakujem vydavateľstvu Snowmouse publishing za knižku a teším sa na ďalšie dobrodružstvá tejto netradičnej detektívnej dvojice ^͜^. 

Komentáre