Sedm smrtí Evelyn Hardcastlové

Sedm smrtí Evelyn Hardcastlové - Stuart Turton

Túto knižku som mala už dlhšie na zozname a vďaka štafete u @mamkaknihomolka som si ju prečítala ^͜^. Musím však povedať, že som od knižky čakala niečo úplne iné, no príbeh bol veľmi originálne poňatý a zaujal ma.

Hoci bol začiatok trošku náročnejší na začítanie sa, potom sa to rozbehlo a síce som čítala pomalšie ako normálne, bolo to skvelé. Tajomné, desivé, no skvelé.

Hlavný hrdina mi bol po väčšine času prišiel ako blbec, hlavne keď neveril Morovému doktorovi a šiel si tvrdohlavo za svojimi domnienkami. Trochu veľká chyba z jeho strany si myslím. Ak by počúval a nechal si poradiť, mohol rýchlejšie prísť na to na čo musel bol by pokoj. A hlavne by sa nemusel na každom kroku otáčať a báť sa Lokaja.

Zápletka je tak prešpekulovaná, že aj keby veľmi chcete a ste dobrý v hádaní, vysvetlenie tejto vraždy a celej situácie by vám nenapadlo. Autor vás nabáda k jednému podozrivému, aspoň mne sa tak zdalo, a za tým všetkým spletá takú sieť, že to až nie je možné.

Celý príbeh je temný a dosť zapeklitý. Zo začiatku by sa dalo povedať, že sa dej dosť vlečie. Hlavne teda vďaka Aidenovi, ktorý bol neskutočne tvrdohlavým hlavným hrdinom. Zhruba od poslednej tretiny sa však každú chvíľu niečo dialo a začalo sa to poriadne hýbať. Mala som pocit akoby ma kniha tlačila čítať rýchlejšie a rýchlejšie. Akoby dochádzal čas nielen postavám, ale aj mne. 

Záver ma totálne odpálil pretože také rozuzlenie a vysvetlenie som nečakala ani v tom najdivokejšom sne. Bolo skutočne originálne, to sa musí nechať. Na druhú stranu sa mi to po dočítaní zdalo priveľmi prekombinované. Nebolo to vyslovene zlé, len mi to prišlo príliš.

Knižke dávam 8 z možných 10. Ešte raz ďakujem za možnosť zúčastniť sa štafety u @mamkaknihomolka ^͜^.

Komentáre