Mačací kožuch a ťava pri Čínskom múre

Mačací kožuch a ťava pri Čínskom múre - Dominika Sakmárová

Nikdy som nebola veľmi na cestopisy a knihy podobného smeru. Avšak urobila som akúsi výnimku, pretože táto kniha ma zaujala svojim názvom a netypickou obálkou.

Mačací kožuch a ťava pri Čínskom múre nie sú ani typickým cestopisom. Autorka nás s krajinou, zvykmi a zaujímavými miestami zoznamuje pomocou svojich príbehov a zážitkov. Svojským spôsobom poskytuje pohľad na zákutia, ktoré by sme v turistickom sprievodcovi isto nenašli a otvára tak pomyslené dvere k ľuďom Ďalekého východu.

Kniha je členená na tri celky a v každom z nich sa pozrieme na inú krajinu. Taiwan, Čína či Slovensko, každá krajina má niečo svoje. Autorka s humorom skutočne nešetrí, každú chvíľu sa pri čítaní budete smiať. To čo totiž príde normálne nám, tak to je pre krajiny v Ázii neslýchane a hneď to je hotová pohroma. Ja osobne by som tam asi dlho nevydržala ˃͜˂. Avšak aj napriek tomu by som sa rada pozrela aspoň do Číny, nielen pozriem Čínsky múr, ale aj kúsok spoznať niečo nové ^͜^.

Táto malá knižka človeku poskytne veľa. Smiech, stavy totálneho šoku, nové informácie a miesta, humor a hlavne veľa nadhľadu. A možno aj chuť cestovať. Mne teda priniesla mnoho, no chuť cestovať akurát tak prstom po mape a na Slovensku :D. 

Asi najviac sa mi páčila časť keď boli na návšteve na Slovensku. Síce to bola z knihy najkratšia časť, pre mňa osobne bola tou najlepšou a najvtipnejšou. A čo ma pobavilo najviac? Všetko ˃͜˂. Hlavne teda preto lebo zvyčajne vidím turistov z Ázie len v hlavnom meste a zrazu ich stretnúť, aj keď vrámci knižky, niekde inde bolo pre mňa skrátka vtipné.

Mačací kožuch a ťava pri Čínskom múre je knižka, ktorú by si mal prečítať každý koho aspoň kúsok zaujíma Ďaleký východ a chce sa dozvedieť to, čo inde nenájde. Ako bonus sa pripravte na vlny smiechu, toho bude skutočne dosť. Knižke dávam 8 bodov z 10 a ďakujem vydavateľstvu Inspira Publishing za knižku a dôveru ^͜^. 

Komentáre