Srdce pre Mirku

Srdce pre Mirku - Simona Kutišová

Srdce pre Mirku ma zaujalo svojou obálkou. Zastávam názor, že v jednoduchosti je krása a tu sa to opäť potvrdilo. Tento raz som si prečítala aj anotáciu, takže som aspoň kúsok vedela čo môžem očakávať. Avšak musím povedať, že som aj napriek tomu ostala poriadne prekvapená. Ale o tom trochu neskôr.

Páčilo sa mi ako autorka spomenula tému sebalásky, priateľstva a hlavne ako sa vyrovnať so stratou blízkeho, čo je podľa mňa jedna z najťažších vecí v živote človeka :/.

Mirka je nadaná huslistka a relatívne spokojne býva so svojou maminou a babkou. Až dokým jej mamina neumrie pri nehode a Mirke sa nezrúti svet. V tom momente to pre mňa začalo byť fakt emočne silné. Autorka sa zamerala na psychiku čitateľa a všetky udalosti podala skutočne perfektne. Až neskôr som sa dozvedela aké je povolanie autorky a potom mi dalo všetko zmysel :D.

Mirku som mala chuť niekedy poslať do Tramtárie, ale inak sa mi ako postava dosť páčila. Aj napriek tomu, že sa jej prihodilo toľko nešťastí, našla v sebe silu bojovať a zmeniť svoj smútok na radosť. Rovnako aj pristúpiť na pomoc od niekoho cudzieho chce veľkú dávku odvahy a za to Mirke skladám poklonu, pretože ja by som to napríklad nezvládla.

Pri čítaní som sa celkom tešila, že vie hlavná hrdinka hrať na hudobný nástroj a bude tým pádom viac zastúpená aj takáto umelecká linka. Preto ma trochu sklamalo, že nebolo viac hudby. Mne napríklad v emočne náročných situáciách hudba neskutočne veľmi pomáha. 

Simona Kutišová skvelo vykreslila vzťahy medzi postavami. Boli reálne, úprimné a hlavne plné emócii. Pri niektorých postavách som mala pocit, že ich vzťah s Mirkou pôjde takýmto smerom a zrazu len bum a zvrtlo sa to. Páčilo sa mi ako bolo ukázané, že nie všetko vyzerá tak ako vidíme a veľakrát sa dočkáme nepekného podrazu od človeka pri ktorom by sme to ani v najmenšom nečakali.

Asi najviac zo všetkého som si užívala časti, kde bola Mirka v tábore ako animátorka. Všetky tie deti, ktoré si obľúbila a ktoré si obľúbili ju, to bolo neskutočné. Bolo pekné vidieť ako sa Mirka mení a otvára sa možnostiam a radosti ^͜^.

Musím povedať, že táto kniha ma neskutočne chytila svojou silou, od young adult som niečo takéto popravde ani nečakala. Takže za mňa klobúk dole a teším sa na ďalšiu tvorbu autorky. Knižke dávam 9,5 boda z 10.

Ďakujem vydavateľstvu Maxim za dôveru a knižku ^͜^. 

Komentáre