Každý z nás má oheň v srdci

Oheň v srdciach - Zuzka Šulajová

Pamätám si keď knižka vyšla a bol okolo nej poriadne veľký boom. Akosi som sa k nej nedostala a až teraz som po nej siahla. Keď som videla aká je hrubá, takmer som ju nechala v knižnici na poličke :D. Nakoniec som sa však odhodlala a knižka šla so mnou domov.

Začiatok bol pre mňa dosť náročný. Nedokázala som sa chytiť a poriadne začítať. Neskutočne mi vadili siahodlhé opisy všetkého, a to nielen na začiatku ale aj počas celého čítania. Najhoršie je, že som si uvedomovala, že sú nutné a ak by som ich preskočila, tak by som mohla prísť o niečo dôležité. Takže som dosť krvopotne čítala opisy.

Veľmi na mňa zapôsobilo prostredie v ktorom bol dej zasadený. Nič podobné som nečítala od Gričskej čarodejnice, ktorá je fakt perfektná. A práve touto knižnou sériou a autorkou bola inšpirovaná aj Zuzka Šulajová. V príbehu bádať istú podobnosť, hoci posunutú o pár rokov. Ale bolo to skvelé ^͜^.

Rinu som si obľúbila takmer okamžite. Malé dievčatko dosadené do veľkej hry, medzi všetky tie dvorské intrigy kde neviete kto je priateľ a kto zas nepriateľ. Jej bojovnosť a dobrota srdca boli neskutočne sympatické. A jej príbeh siroty? Wow. Hoci som od začiatku niečo tušila, všetko sa potvrdilo až neskôr. Pri mnohých udalostiach som sa smiala, plakala aj zúrila spoločne s Rinou. 

Postava, ktorú som väčšinu knihy nenávidela a potom na ňu nedala dopustiť, je István Orlyvics. Prepojenie Rininej a jeho dejovej linky bolo neskutočné a ja som pri niektorých častiach len otvárala pusu, že toto čo malo byť?

Kniha začína rokom 1775 a končí až rokom 1836. Za ten čas sa odohralo niekoľko dôležitých a významných udalostí, taktiež aj také, ktoré boli dôležité pre hlavné postavy, ich vývoj, smerovanie v príbehu a nie pre slovenské dejiny. Keď sa na to pozriem takto spätne, aj mi príde tých 660 strán málo :D. Možno by bolo lepšie knihu rozdeliť na dve tenšie knižky, hneď by bolo aj prenášanie knižky ľahšie. Aspoň mne osobne by to vyhovovalo viac.

Bolo neskutočné ponoriť sa do tohto príbehu, zoznámiť sa s postavami, ich poslaniami a sledovať ako sa im darí. Pri čítaní ma najviac brzdili tie opisy, inak to bol príbeh s kopou silných emócii. Knižke dávam 7 bodov z 10. 

Komentáre