Štrkáč Callahan

Štrkáč Callahan - Juraj Červenák

Od tohto autora som už čítala pár kníh, no ani jedna z nich ma nepoložila od smiechu. Hlavne teda na začiatku, z niektorých prirovnaní sa doteraz nemôžem prestať smiať ˃͜˂.

Už ako dieťa som mala veľmi rada Vinnetoua a jeho príbehy a aj preto padla voľba pri výbere práve na túto knižku. Hoci je na zadnej strane písané, že sa jedná o western s prvkami fantasy a trošku aj hororu, málinko ma to prekvapilo. Avšak po prečítaní som akosi nemala pocit, že by tam bolo nejak veľa hororových scén.

Kniha obsahuje tri príbehy, ktoré na seba časovo nadväzujú. V každom sa veľa strieľa, odlietajú kúsky tiel a rozbíjajú sa fľaše ˃͜˂. Ak by ste si však mysleli, že neustále opakovanie takýchto scén zastavuje pohyb deja, ste na omyle. Sama by som neverila koľkými možnými slovami sa dá opísať prestrelka. Juraj Červenák je v tomto pre mňa majster slova. To ako pracuje s jazykom a využíva všetky jeho krásy je neskutočné, niektoré slová boli pre mňa dokonca novinkou.

Callahan bol sympatickou postavou, hoci ako každý mal aj svoje temné stránky. Na divokom západe mu však tieto „horšie“ vlastnosti zachránili krk. Jeho spôsob vystupovania bol tak trochu drsný a drzý. Callahanov pomerne jednoduchý pohľad na život bol dosť osviežujúci, niektoré veci akoby ho ani neprekvapili a radšej sa vrátil k fľaške :D. 

Ako som spomínala trochu vyššie, jazyk je skutočne pestrý a rovnako sa táto pestrosť preniesla aj k nadávaniu a hromženiu. Prašivý kojot a do kravskej riti sú len jednými z mála, ktoré v texte nájdete. Úprimne, pri niektorých som sa nevedela prestať smiať pretože by mi nikdy nenapadlo použiť niektoré ako nadávky.

Celkovo hodnotím túto knižku skutočne pozitívne. Nájdete v nej aj skvelé ilustrácie od šikovného Michala Ivana. Ja osobne mám veľmi rada obrázky v knihách, nakoľko to vie pozoruhodne dotvoriť atmosféru pri čítaní. A aj obálka sa mi páči. Popri všetkej tej tmavej čo mám v knižnici je táto doslova majákom ^͜^.

Štrkáč odo mňa dostáva 8,5 boda z 10 a snáď niekedy v budúcnosti sa od Juraja Červenáka dočkáme ďalšej westernovej divočiny.

Ďakujem Artis Omnis za možnosť prečítať si túto knižku ^͜^. 



Komentáre