Porcelánová láska

Porcelánová láska - Kristína Ježovičová

Musím hneď na začiatok priznať, že knihu som si vyberala podľa názvu a obálky a tiež podľa svojho vnútorného presvedčenia prečítať si niečo od Kiky ^͜^. Klasicky som nečítala anotáciu, takže som bola celkom prekvapená keď ma hneď na začiatku privítala chlapčenská postava.

Príbeh v sebe ukrýva plno emócií a okrem toho aj ďalší príbeh. Musím skonštatovať, že príbeh o Emilly bol krutý, zato však plný sily. To čo urobila, klobúk dole. Popravde neviem ako by som sa v takej situácii zachovala ja a Emilly má preto istý môj obdiv.

Možno sa pýtate aký súvis to má s hlavnou hrdinkou Stelou. Ani ja som spočiatku úplne nerozumela. Keď som sa však prečítala na koniec, pochopila som. A skutočne sa mi páčilo ako autorka prepojila minulosť so súčasnosťou a nebála sa hovoriť aj o takejto téme.

Stela má zaujímavú povahu, je výbušná a tvrdohlavá, no má aj dobré srdce a tiež je obetavá. Problémy s ktorými sa trápi chce vyriešiť sama  a odstrkuje každého kto by jej chcel pomôcť. Práve takto od seba odsunie aj Viktora, svojho suseda a dobrého kamaráta. Ten sa však nevzdáva a snaží sa k Stele dostať stoj čo stoj a pomôcť jej. Obaja sú svojim spôsobom zaujímavé postavy a ani jednému nezávidím čím všetkým si museli prejsť. 

Častokrát mám pocit, že vďaka knihe spoznám aj autora, nakoľko autor do príbehu vkladá aj časť zo seba. Práve tak som sa o Kike dozvedela akú hudbu počúva a ktorá kapela je jej obľúbenou. Počas čítania som neodolala a spomínané skladby som si aj vypočula. Asi si pridávam na zoznam novú kapelu :D.

Knižka sa mi aj napriek takejto téme čítala príjemne hoci začiatok bol trochu ťažší. Potom som si však zvykla na autorkin štýl písania a čítala som jedna radosť. Knižke dávam 7,5 boda z 10 a ďakujem vydavateľstvu Elist za knižku ^͜^. 

Komentáre