Slová v hlbinách

Slová v hlbinách - Cath Crowley

Slová v hlbinách mi učarovali svojou obálkou a aj svojim príbehom. Napriek tomu, že je knižka označená ako YA, učaruje určite takmer každému.

Príbeh Henryho a Rachel je istým spôsobom dosť špeciálnym. Nie je to len tým aký vzťah medzi sebou majú, tým čo prežili , ale je to hlavne tým čo majú spoločné. A tým spojivkom je pre nich antikvariát Howling, ktorý však nie je úplne obyčajným antikvariátom. Má totiž svoje špeciálne oddelenie, Knižnicu listov, kde si ľudia v knihách môžu nechávať listy, písať poznámky na okraj textu, krúžkovať obľúbené pasáže. Musím povedať, že takéto niečo by som uvítala aj tu na Slovensku. Je to milé, zaujímavé a istým spôsobom aj tajomné.

Z hlavných postáv ma viac oslovila Rachel. Niežeby som mala niečo proti Henrymu, ale tým jeho správaním mi častokrát prišiel na úder panvice. Všetko mu neskutočne pomaly dochádzalo a aj úplne očividné veci mu skrátka ušli. Miestami mi bol až na smiech. Rachel si zase svojimi klamstvami a tajomstvami zas zabezpečila miesto klamárky :D.

Obaja však mali niečo do seba a ich spoločné situácie boli na nezaplatenie. Ich konverzácie sršali vtipom, sarkazmom, nikdy neboli len také obyčajné. Okrem vtipných hlášok bolo v knihe neskutočne veľa krásnych a múdrych výrokov a ja som po skutočne dlhej dobe olepíkovala knihu ˃͜˂

Rachel a Henry neriešili len svoj vzťah, každý z nich mal aj svoje problémy, ktoré bolo nutné vyriešiť. Svoje miesto v príbehu si našla Henryho sestra George spoločne s jej tajným pisateľom.

Čo sa mi však na príbehu páčilo asi najviac, boli práve listy v Knižnici listov, ktoré si tam postavy nechávali. Bolo to výnimočné a krásne. Tiež som sa o postavách dozvedela veci, ktoré pri klasickej komunikácii nevyšli najavo. Veľmi sa mi to páčilo, nakoľko to tento príbeh odlišovalo od ostatných YA kníh, robilo ho výnimočným.

Slová v hlbinách pre mňa boli niečím milým, zábavným, úsmevným a plným emócii. Aj napriek tomu je táto knižka niečím iná, má hlbší zmysel a rozhodne ju odporúčam každému bez ohľadu na vek. Knižke dávam 9,5 boda z 10 a ďakujem vydavateľstvu Zelený kocúr za túto milú, krásnu a farebnú knižku ^͜^. 

A aby toho nebolo málo, opäť mám pre vás v spolupráci s Joan číta nahovorenú ukážku. Užite si ju ^͜^.


Komentáre