K hudbe noty netreba

Pieseň bez nôt - Roseanna M. White

Druhá kniha zo série Tiene nad Anglickom ma zaujala ešte viac ako prvá. Asi najviac ma upútal práve názov, ktorý sa vymyká zvyčajným názvom v tomto žánri. Za toto veľké plus :). Kniha ma tiež zaujala preto, že hudbe sa venujem dlhšie ako viem čítať :D. Keď som ju začínala čítať, bola som dosť zvedavá aký bude príbeh, a hlavne ma zaujímalo, prečo sa volá tak ako sa volá. Osvetlenie tohto názvu ma celkom prekvapilo, hoci som to mohla očakávať :D.

https://bit.ly/34UmERi

Už v prvej časti sme sa stretli s Willou, ktorá na mňa pôsobila istým spôsobom odťažito. Jej úlohou je dostať sa k Lucasovi a ukradnúť prácu jeho otca kryptológa. Podľa anotácie som predpokladala, že Lucas bude proste klasický hudobník. Miesto toho som dostala chlapa záletníka :D. Prekvapilo, potešilo. Hoci na druhej strane, v romantickom žánri je táto povahová črta pri hlavnom hrdinovi celkom častá.

Willa je svojská, nielen svojim prístupom, ale aj názormi. Hudba je však pre ňu niečím, čo ju dokáže uvoľniť a upokojiť. Má nezvyčajný talent, priznávam, že aj ja by som taký chcela mať. Dokáže totiž len z jedného počutia zahrať skladbu tak krásne a bezchybne. Samotného Lukasa to posadilo na zadok :D. Scéna kedy ju prvý raz počul hrať je jednou z mojich obľúbených. Hlavne keď jej ešte požičal svoje stradivárky.

Lucas je zas poriadny záletník, pokiaľ mal prístup k svojim financiám, užíval si život plnými dúškami. Avšak aj on má svoje strachy, ktoré ho dosť nepríjemne gniavia. Jednak ho trápi poranené plece a tiež aj rodina. Jeho pohľad na život sa mení aj vďaka Wille. Istým spôsobom ho núti premýšľať aj o hlbších veciach ako jeho letmé známosti.

Páčilo sa mi ako sa Willa s Lucasom neskutočne dopĺňala, jeden sa snaží flirtovať a ten druhý ho poriadne odpálkuje. Toto mám v príbehoch rada. Okrem toho obaja sa snažia pred tým druhým ukryť niektoré svoje tajomstvá, hoci sa im to nedarilo tak ako chceli. Hlavne teda Willa, ona totiž Lucasa berie len ako svoju prácu, cieľ, ktorý musí okradnúť a zmiznúť. Avšak pomaly sa medzi nimi plíži láska, aspoň istým spôsobom.

Dej je v niektorých momentoch dosť predvídateľný, no na druhej strane sa tam nájde aj dosť častí, ktoré prekvapia. Tie ma vždy potešili, pretože som ich nečakala a kniha tým pádom nepadla do takého toho stereotypu romantických kníh.

Samozrejme sa dej pekne zamotáva a úplného rozmotania sa dočkáme až na samom konci. Vzťah dvoch hlavných hrdinov je až do poslednej strany napätý. Trošku som dúfala, že to dopadne inak, ale tak je to romantika, a tá má svoj šťastný koniec. Nevravím, že sa mi to nepáčilo, náhodou to bolo super čítanie, príjemne som si oddýchla a príbeh si užila.

Musím povedať, že Willin príbeh sa mi páčil viac ako príbeh jej sestry Rose. Oba boli však príjemným čítaním, ale k Wille som mala o kúsok bližšie, hlavne skrz hudbu ^_^. Úprimne som zvedavá o kom bude tretia časť tejto série a hlavne aká bude.

Pieseň bez nôt odo mňa dostáva7,5 z 10 bodov. Táto recenzia bola napísaná vďaka službe www.storpic.com (https://www.storpic.com)

i527.net - vydavateľstvo kníh #KdeDobroViťazí

Komentáre