Prepínač

Prepínač - Jakub Mišči

RECENZIA OBSAHUJE MOŽNÉ SPOILERY

Musím povedať, že psychotrilery veľmi nečítam a ani ich moc nemusím. Prepínač bol teda takým mojim vystúpením z komfortnej zóny.

Asi prvý raz som si prečítala anotáciu skôr ako samotný príbeh, začínam sa lepšiť :D. Po jej prečítaní som si povedala, že buď to bude riadna sila alebo nie. A ono to sila bola. Príbeh som si síce dávkovala postupne, pretože niektoré časti boli na mňa priveľa.

Od začiatku som podozrievala práve unesenú partiu unudených detí. Okay, chceli upozorniť na seba svojich rodičov, cítili sa ochudobnení o pozornosť. Osobne si myslím, že sa to dalo aj inak.

Keď sa však začínala situácia meniť a zhoršovať, rozmýšľala som kto za tým skutočne je. Úprimne, nikoho som nepodozrievala, akosi sa mi nevidela žiadna postava podozrivou. Ja mám väčšinou problém tipnúť správne páchateľa, takže som veľmi nečakala, že by sa mi to podarilo práve pri tomto príbehu.

Bolo dosť zaujímavé sledovať správanie nielen „unesených“ pubertiakov, ale aj ich rodičov. Bohatí, ktorí nevideli nič iné iba seba, svoju prácu a peniaze. Rozhodne boli zaujímavo vykreslení a je až desivé ako sa podobali na niektorých rodičov z reálneho sveta.

Potešilo ma, že sa príbeh odohrával v Bratislave. Prostredie mi bolo vo veľkej miere známe a vedela som si predstaviť kde sa pohybujú postavy a celkovo mi to pekne oživilo príbeh, pretože som sa dokázala preniesť na známe miesta a vidieť to kúsok inak. 

Záver ma totálne dostal, vôbec som nečakala také odhalenie, ktoré odkryl Eliáš. Pre mňa to bolo neskutočne šokujúce. A celé vysvetlenie pohnútok páchateľa? Asi by mi nikdy nič podobné ani len vo sne nenapadlo. Akože klobúk dole. Vôbec neľutujem, že som po knižke siahla a hoci psychotriler nie je práve mojim top žánrom, poriadne ma prekvapil a užila som si to. Bolo to niečo iné a istým spôsobom aj osviežujúce.

Určite budem zvedavá aj na ďalšiu tvorbu autora, pretože má skutočne príjemný štýl písania a kebyže nie som taký bojko, Prepínača by som prečítala hneď v tú noc kedy som začala s čítaním ˃͜˂.  Prepínačovi dávam 8 bodov z celkových 10.

Ďakujem vydavateľstvu ArtFloyd za knižku a možnosť spoznať nového slovenského autora. 

Komentáre