Bridgerton - seriál či kniha?

Už niekoľko týždňov sa na Netflixe nachádza k zhliadnutiu seriál Bridgerton. Nakoľko dostal tento seriál kopec pozitívnych ohlasov, neodolala som a pustila som sa do pozerania aj ja. Priznávam, že väčšinu seriálu som pozrela v priebehu jedného večera, noci a kúsku skorého rána. Akosi som mala problém prestať sledovať. Keď som dopozerala, bolo mi trochu ľúto, že to skončila, no zistenie, že seriál bol natočený podľa knižnej predlohy Julie Quinn, ma nadchlo :D. Samozrejme, že som do dvoch týždňov mala prečítané aj knihy, a to je ich prosím pekne osem. Áno viem, mám skúškové, ale ako večerné čítanie to bola skvelá oddychovka.

Samozrejme ako býva zvykom, seriál sa od knihy líšil. Podstata prvej knihy Vévoda a já je zachovaná aj v seriáli. Upozorňujem, že ak ste nevideli seriál alebo ste nečítali knihu, v nasledujúcom texte sa môžu (a aj sa budú) vyskytovať spojlery.

Osobne vždy dávam prednosť knihe pred seriálovým/filmovým spracovaním, tam sa akosi vždy zmestí viac a autor necháva priestor na čitateľovu predstavivosť, hlavne čo sa týka výzoru postáv. Áno, autor ich opíše, ale až fantázia čitateľa im dodá ten konkrétny tvar. A hneď v tomto je odlišnosť seriálu a knihy. V seriáli je Daphne predstavená ako najkrajšia debutantka sezóny, popritom v knihe ju autorka označila za obyčajne vyzerajúcu. Rovnako s knihou nesedí v seriáli ani postava Simona Basseta. Ja osobne nemám nič proti ľuďom s tmavšou pleťou, ale keď je postava vykreslená ako typický Angličan, isto nebude v roku 1814 pobiehať po Londýne vojvoda s tmavou pleťou. Nič proti hercovi, ten sa k Simonovi skutočne hodil.

Druhým takým rozdielom je aj to, že pre Daphne to nebola prvá sezóna, ale druhá. Inak prebehlo aj zoznámenie Daphne a Simona. Pri vymenúvaní rozdielov medzi knihou a seriálom by som mohla pokračovať ešte ďalej, no spomeniem už len jednu vec, ktorá mi asi najviac liezla na nervy. Tvorcovia seriálu totiž vložili  do dej postavy, ktoré ani v jednej z kníh nezohrali žiadnu úlohu. Taktiež poskytli divákovi niečo, čo sa čitateľ v knihe dozvie vpodstate až v štvrtej časti. Mne osobne práve tento posledný fakt vadil pri čítaní, nakoľko mi to značne kazilo dojem :/.

Ak by sa ma niekto spýtal, ktorá z kníh a ktorý príbeh o súrodencoch Bridgertonovcoch je ten naj, moja odpoveď by znela neviem. Každý príbeh mal totiž niečo špecifické a končil šťastne. Klasika romantika. Súrodenci Bridgertonovci sú rovnakí a predsa tak veľmi rozdielni. Dokopy ich spája hlavne túžba po skutočnej láske a šťastí. Tak ako vždy, cesta býva tŕnitá a nie zakaždým si postavy uvedomia, že človek stojaci pred nimi je ten pravý. Ostatne to tak predsa býva, no nie?

Na knihách sa mi najviac páčil fakt, že každá ženská postava mala vždy nejakú vlastnosť, ktorá bola zároveň dobrou aj zlou. Rovnako mali skvelé pripomienky, trefné poznámky a dokázali ma neskutočne rozosmiať. A teraz sa podržte, ale mojou top postavou celej série je lady Danburyová, ktorá vždy povedala čo jej prišlo na jazyk a takmer nikdy ty nebolo práve najlichotivejšie :D.

Mužské postavy boli tiež svojim spôsobom pestré, hlavne neskutočne impulzívne, a to nielen súrodenci Bridgertonovci. Ich dni sa skladali z povinností, vysedávania v klube a večerného chodenia na spoločenské udalosti londýnskej smotánky. Práve na večierkoch sa samozrejme našli vypočítavé mamičky, ktoré chceli slobodných mladíkov oženiť so svojimi dcérami, a tak sa každoročne na začiatku sezóny začal lov na nevestu a ženícha. Vďaka tomu vznikli skvelé situácie a pozoruhodné taktiky ako dosiahnuť svoje, prípadne ako utiecť.

Ja osobne som teda viac za knihy, nakoľko mi toho poskytli viac ako seriál. Avšak seriál nie je zlý, rozhodne to je príjemné spestrenie a ja sa určite pozriem aj na ďalšiu sériu keď bude.

Čo preferujete vy?
 

Komentáre

  1. Jsem u čtvrtého dílu knížek a rozhodně se mi líbí víc než seriál! Mimochodem, pro mě je zatím TOP scéna s včelou z druhé knížky :)))

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára