Outlander: Vážka v jantári

Vážka v jantári - Diana Gabaldon

Druhá časť série a ja som mala pocit, že písmenká nemajú konca kraja. Tiež sa mi zdalo, že sú stále menšie a menšie :D.

Musím povedať, že ma na začiatku dosť ovalil fakt, že Claire sa vrátila do svojej doby. Ako áno, predpokladala som, že sa vráti k Frankovi, len som to nečakala takto. Tiež ma prekvapilo, že má dcéru. Podľa zmienky o vlasoch som potom vedela, že musí byť Jamieho. To ma potešilo.

Keď Claire spätne rozprávala čo sa vtedy stalo, takmer ma porazilo. Ako skutočne, všetko čo čím si prešla spoločne s Jamiem, kvôli udalostiam, ale aj kvôli svojmu a Jamiemu správaniu, bolo miestami smutné a v dnešnej dobe aj niekedy hlúpe a detinské. Ale v tej dobe to bolo úplne bežné.

Samozrejme, že nechýbali pekné aj škaredé udalosti. Niektoré z nich ma donútili knihu odložiť aby som ich mohla doslova predýchať. Až keď som to prijala ako fakty, mohla som pokojnejšie pokračovať v čítaní. Tiež nechýbali ani vtipné konverzácie medzi Claire a Jamiem. Ako inak, Jamieho chlapčenská nezbedná povaha týmto situáciám len pridala na humore.

Už pri čítaní prvej časti som vedela, že Claire je poriadna palica a v tejto časti sa mi to len potvrdilo. Nezaprela sa a radšej šla pomáhať do nemocnice, akoby mala sedieť doma na zadku a organizovať večere a všelijaké iné pohostenia. Dosť sa mi rátalo, že ju do nemocnice Jamie pustil pomáhať aj napriek reptaniu, ktoré si nedokázal odpustiť.

Autorka si ako inak pre svojich čitateľov pripravila aj skvelé prekvapenie na koniec,  ktoré aj samotná Claire mala problém predýchať. Rovnaký problém mala aj Briana, keď sa dozvedela, že Frank Randall nie je v skutočnosti jej otcom. Úprimne, kto by veril, že jeho otec žil pred viac ako dvesto rokmi? No ja by som teda neverila.

Ako inak, aj tu ma trochu ubíjali zdĺhavé opisy, ale viem, že boli potrebné. Potrápili ma aj malé písmenká a skutočne obdivuhodný počet strán. Miestami som sa bála, že tá mäkká väzba to nevydrží a rozpadne sa mi v rukách. Knižku hodnotím rovnako ako jej prvý diel: 7,5 z 10 bodov. Opäť ma neskutočne pobavili Claire a Jamie. Títo dvaja sú skutočne zábavným párom a som zvedavá, čo ďalšie sa o nich dozviem. Preto dúfam, že sa ku mne pokračovanie dostane čo najskôr.

Komentáre