Outlander: Moreplavec

Moreplavec - Diana Gabaldon

Mám pocit, že každá kniha je hrubšia a hrubšia, a po obsahovej stránke ani nehovorím, čitateľovi ponúka skutočne mnoho.


Moji sny boli vyplnené :D. Claire sa rozhodla ísť za Jamiem. Po opätovnom stretnutí s ním zažíva hneď niekoľko prekvapení a nie všetky sú potešujúce. Veľmi som sa jej nečudovala, že mala chuť Jamieho nakopať a následne sa vrátiť späť do svojej doby. Skutočne to vyzeralo všelijak, no nakoniec sa navzájom neprizabili :D.

Chvíľu som rozmýšľala, prečo sa kniha volá práve Moreplavec, nakoľko je o Jamiem všeobecne známe, že neznáša plavbu po mori. Preto ma dosť prekvapilo, že bol viac menej ochotný pretrpieť plavbu na lodi. Trochu ho k tomu donútili aj okolnosti, pretože inak by sa na loď ani nepozrel, nieto pomýšľal nad plavbou.

Počas ich cesty sa stalo skutočne veľa, silných momentov bolo obrovské množstvo, hlavne medzi Claire a Jamiem, nakoľko sa nevideli skutočne dlhú dobu. Dosť veľa som sa nasmiala, pretože obaja sa mnohokrát správali ako mal deti a ich hádky ma dokázali poriadne rozosmiať. 

Jedna vec ma v knihe skutočne dostala, a to zjavenie osoby, o ktorej som si myslela, že zomrela. Vpodstate všetky problémy boli vďaka tejto jednej osobe a jej neskutočnej posadnutosti. Niečo takéto som nečakala, no oceňujem, že autorka niečo také napísala, pretože to dodala príbehu napätie.

Na tejto knihe som najviac ocenila asi to, že zo začiatku boli časti, kde bola Claire ešte vo svojej dobe a vybavovala všetko, čo by mala uľahčiť život jej dcére Bree. Oceňujem to hlavne preto, lebo tam nebolo ten bláznivý skok po hlave a všetko sa vyvíjalo pekne postupne. Rovnako sa mi to páčilo aj z Jamieho strany, kde boli opísané roky po bitke.

Aj napriek tomu, že má kniha viac ako 900 strán, prečítala som ju za necelé dva dni. Táto séria sa pre mňa stáva závislosťou, hoci som tento žáner kedysi veľmi nemusela. Aj pri tretej časti platí môj pocit o zmenšovaní písmeniek a niektorých pasážach, ktoré mi prišli nudnejšie. Knižku však hodnotím rovnako ako predchádzajúce dve časti, a to 7,5 z 10 bodov.

Komentáre